Påsklov..

Hej! Nu var det bra jävla längesen jag skrev. Men nu ska jag försöka skriva ihop vad som hänt senaste tiden. Egentligen inte så mycket som hänt, men jag har bara varit väldigt upptagen. Klarade iallafall tre av fyra prov. Sen fick jag veta idag att jag även klarade blindskriftprovet. Svenskan går inte lika bra, men ska ha handledarsamtal med min lärare imorgon så vi får väl se hur det bli och vad jag kan göra för att få upp det betyget. Jag ska förklara för henne att jag har haft det väldigt jobbigt hemma efter allt som hänt med min pappa och så vidare. Det ska nog gå bra hoppas jag.

 

Sen har vi haft påsklov senaste tio dagarna. Började skolan igår igen. Har haft en väldigt skönt lov. Tyckte dock att det gick väldigt snabbt. Vad gjorde jag på lovet då, jo, Helgen innan påsk, gjorde vi faktiskt inte så mycket. Jag jobbade två dagar. Sen va jag bara hemma och tog det lugnt. Måndagen på påskveckan, hmm jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde. Jag tror att jag bara låg hemma och vilade i soffan till lite bra filmer och serier. Nej, visst fan, vi åkte och storhandlade med min mamma. På tisdagen gick jag och pierre till lidl. Det är typ 4 km fram och tillbaka. Jävligt skönt faktiskt. Jag har även dragit ner på cola som fan senaste veckorna. Alltså från att dricka minst 1 liter/dag till att dricka en burk på kvällen när jag kommit hem. Det har jag typ hållt nu i tre veckor med vissa undantag. Det har också gett resultat. Har gått ner över tre kilo. Känns jävligt bra faktiskt.

 

Ja, på onsdagen och fram till fredagen var vi barnvakt till Pierres systerdöttrar. Var ganska mysigt, men jävligt jobbigt vissa gånger då den yngsta hade pråmt bestämt sig för att inte lyssna på mig, men på alla andra. Menmen. Det va roligt ändå, vi klädde ut dom till påkkärringar och dom fick gå till några och knacka dörr.

På fredagen kom Pierres pappa, styvmamma och lillebror. Trevligt att träffa Kevin igen iallafall. Mer än så tänker jag inte säga.

Sen på lördagen så träffade jag faktiskt Kicki. Japp ni hörde rätt. Jag och Kicki är vänner igen, Eller vi har väl aldrig varit ovänner på det sättet. Men men, det kändes faktiskt riktigt bra. Kändes som om ingenting hänt mellan oss. Vi pratade lite om det och hon sa att hon måste lära sig att acceptera att jag måste prioritera skolan osv. Vi åkte till Ikea, rusta och city gross. Samt systemet.

Sen åkte vi hem. Kicki lämnade av mig och alla grejer. Köpte bland annat en grill. =) sen åkte hon och lämnade bilen och sen kom hon tillbaka till oss tillsammans med Calle. Sen drack vi massa och grillade och hade riktigt trevligt.

I söndags, tog jag det bara lugnt. Och i måndags åkte jag till handen med först Pierre och handlade lite, sen åkte vi hem, sen ringde Maria och jag åkte tillbaka till handen sen åkte hon, jag och hennes gubbe hem hit och grillade o myste. Massa mys.

Japp, det va mitt påsklov det. Vad mer.. Jo, Maria kommer ploppa ut ungen vilken vecka som helst. Hoppas som fan att ungen inte väljer att komma ut under min provvecka iallafall. Jag står nu officiellt med i hennes förlossningsbrev. Känns jätte bra, men är samtidigt jättenervös. Men det ska nog gå bra. Jag ska packa en väska som jag ska ha stående här som jag bara kan plocka med mig när det är dags. Längtar lite faktiskt.

Nää, nu ska jag ta en iskall cola och en huvudvärkstablett. O fortsätta kolla på Ghost adventures. ASBRA serie, och ASSNYGG kille med i.

Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö