viktväktarna och detox..

Japp, ni läste rätt.. jag har gått med i viktväktarna.. =) känns sjukt bra faktiskt.. jag har haft sån jävla ångest över att jag gått upp så mycket i vikt senaste året, medans pierre bara går ner..:P
Kan ju säga att jag nästan lagt på mig 20 kg på ett år.. helt sjukt. Många kanske säger att jag inte behöver gå ner i vikt eftersom jag är så lång, men jag behöver faktiskt.. och eftersom jag har ätstörningar så är det här det bästa sättet för mig att må bra.
Mitt mål är att gå ner 15 kg.
Började i måndags. Bestämde mig att under dagtid inte dricka cola, vanligtvis brukar jag ju dricka minst en liter varje dag i skolan. SÅ i måndags, tisdags och idag har jag bara druckit en 33 cl cola. Det är sjukt bra för att vara jag. Plus att jag gått sjukt mycket. Promenerade 45 min igår i skolan då vi tränade ledsagning. Sen i måndags gick jag 30 min inne i stan.
Idag har jag tagit två promedader på 20-30 min styck. Känns faktiskt väldigt bra.
Inte nog med det så har jag dragit igång med en detox.

MethodDraine Detox

för att vara exakt. Jag ska blanda ut 15 ml i 1,5 liter vatten och dricka under dagen. Va faktiskt inga problem alls. Jag drack tom det till lunchen idag i skolan. Hade tom med mig matlåda. MYCKET OVANLIGT.. :P men det har jag haft varje dag den här veckan.
Iallafall, jag brukar ju inte dricka så mycket vatten, utan brukar dricka cola istället, men nu har jag varit duktig och druckit tre liter vatten idag. Tro mig, jag har sprugit på toa mer idag än vad jag gjort på hela veckan. Haha.
Sen när jag va på väg hem kände jag hur magen drog igång. O JÄVLAR va den drog igång. haha. skönt som fan ska jag få tala om att d va..:P
Päron har jag typ blivit beroende av. Inte för att det är något negativt, det är bara bra, men det är ovanligt. =)
Det va min svägerska som inspirerade mig till att gå med i VV.. Plus att det känns väldigt skönt att ha henne som stöd om jag behöver. Hon har ju gått igenom det jag går igenom nu.
Det som jag känner just nu e negativt med det här är att jag är väldigt trött på dagarna, men det går väl över efter några dagar antar jag. (hoppas jag)
Idag i skolan hade vi handledarsamtal. Jag va väldigt nervös innan jag gick in i rummet. men det va ingen fara. Fick veta att jag klarat alla prov förutom ett men det visste jag att jag inte hade klarat. Men är väldigt nöjd att jag klarade dom andra. Trodde inte att jag skulle klara iallafall ett av dom, men det gjorde jag. Var bara småsaker som min lärare sa att jag måste tänka på när jag kommunicerar på teckenspråk, men det är något jag redan är medveten om och försöker förbättra. Bland annat genom att ha öronproppar på mig i skolan. Hade det hela dagen idag och det kändes riktigt bra. Jag hade ju inget annat val då än att bara prata teckenspråk. Riktigt nice faktiskt.
Min lärare tyckte det va en bra ide och sa att hon va stolt över att jag verkligen visar att jag vill.. =)
Efter skolan idag åkte jag till jobbet. Hjälpte min brukare i tävttstugan och tog en lång promenad. Kallt, men skönt.
Näää nu ska jag försöka komma på vad jag ska äta för mina sista 6 points jag har kvar för att uppnå dagens pott..
Kanske blir ett glad cola..:P
Imorgon ska jag tillbaka till läkaren och få svaren på mina blodprov. Hoppas mina värden är okej.
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö