hello

Hejhej!
Nu va det ett tag sen jag skrev. Så va har hänt den senaste tiden. För en vecka sen åkte jag och pierre ner till Vimmerby. Vi åkte med min svärmor och bodde hos min svägerska Veronica. Fira midsommar hos några vänner till dom. Va härligt att komma iväg och det va rikigt trevligt o mysigt att fira midsommar där.
Dock slutade kvällen inte så jättebra. Jag hade tagit tabletter så jag kunde äta mjölkprodukter. Brukar fungera jättebra, men inte den här gången. Tror det va lite väl mycket laktosprodukter och vid 22 fick jag kramper och mådde rikgit dåligt, vid 23 sa jag till pierre att jag ville gå. Vi skulle sova hos pierres mammas kille som bodde väldigt nära där vi va.
Vi frågade Inger o roger om vi kunde få nyckeln så vi kunde gå. Jag förklarade som det va för jag mådde inte bra och sen gick vi.
På lördagen satt vi först hos Roger o pratade o drack kaffe. Sen skulle vi tillbaka till där festen va och käka lunch. Slutade med att vi va kvar där hela dagen. Dom andra spelade poker.
Ingen höjdare för Pierre att spela. Varken jag eller Inger gillade det så jättemycket eftersom han är spelmissbrukare. Eller han är "nykter" nu, men vi gillar inte att han spelar, även om det är under sånna här omständigheter.
Efter det åkte vi hem till Veronica o ronny igen och jag och veronica satt o drack vin o pratade massa. Ronnys dotter va me också. Hon drack självklart inte, men hon va me när vi satt o pratade. Det va mycket trevligt. Känner verkligen att jag gift in mig i en underbar familj.
På söndagen åkte vi hem. Först tåget från vimmerby till linköping. Väl i linköping så såg vi att tåget till sthlm va över en timme försenat så vi fick sitta där i två timmar. Gjorde inte så mycket då jag satt i solen o läste min bok.
Väl i stockholm kom mamma o hämtade oss o så åkte vi o storhandlade. Sen hem.
Måndagen o tisdagen var jag ledig och igår jobbade jag. Va ganska svårt faktikst då hon jag obbade med inte kunde se så bra och var döv. Ingen taktilteckning utan man fick stå på ett speciellt sätt för att hon skulle se vad man sa och det va inte alltid hon såg och det blev missförstånd. Va väldigt jobbigt.
Väl hemma så va min fot stor o blå igen. Fan säger jag bara va ont jag haft sen igår. Ringde min läkare o bad om flera värktabletter då mina e slut och tillslut fick jag mitt recpet förnyat. Så nu ligger jag i soffan med pierre o kollar på tv o känner mig lite lullig i bollen. Hoppas det är bättre imorgon då jag ska in till stan igen o jobba.
Först till vällingby och hämta tjejen jag ska jobba med och sen in till stan igen. Hoppas foten är bättre. Måste ändå gå med skyddet på. Hoppas det inte är 30 grader varmt.
Oh juste. Jag får Csn till hösten. Så jävla skönt det känns. Känns som att jag lyckas med något iallafall.
Juste, haha, vår säng gick sönder i förrgår. Kul, not. Så vi fick i panik kolla blocket o ville ha någon annan än den det tillslut blev, men vi hade ingen som kunde köra o inget släp, så det blev en från Tyresö. Han va snäll att köra hit den för 100 kr extra så vi betalade 400 för sängen. Känns skönt att ha en säng som kommer hålla nu.
Idag saknar jag folk ganska mycket. Saknar gamla tider och saknar ibland så som det va förut. Inte mitt liv utan pierre, absolut inte, utan jag saknar vänner och folk som betydde mycket för mig förut och som jag inte har kontakt med idag. Det är tråkigt.
Sen självklart saknar jag Mark fruktansvärt mycket. Men det är ju inge nytt.
Nää nu ska vi kolla på de sista 10 minuterna på filmen och sen ska vi lägga oss i nya sängen o sova. O ja, vi ska sova då jag faktiskt har den tiden i månaden nu. Så nu vet ni det också. haha.
Här kommer en bild på vår nya säng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö