personligt brev till csn..

här är mitt personliga brev till csn... tror ni dom kommer ge mig studiemedel???

Hej! Mitt namn är Helena Eld Bäckvall, jag är 26 år och pluggar på Södertörns folkhögskola till Teckenspråkstolk. Jag fick beskedet för några veckor sedan att jag inte är redo att gå vidrare upp till andra året på utbildningen, utan mina lärare vill att jag ska gå om första året.

 

 

Anledningen till att jag inte har kommit upp till den nivån i Teckenspråket som jag behöver för att gå vidare till andra året är att: jag har i 20 år pratat teckenspråk, min bästa vän är döv. Det kanske får er att tänka,  ja, men då borde hon ju kunna teckenspråk utan problem. Riktigt så simpelt är det tyvärr inte. Under de här 20 åren har inte min vän rättat mig en enda gång, hon har inte lärt mig rätt tecken, utan hon har anpassat sitt språk efter mig och inte tvärt om så som det skulle ha varit.

Detta har gjort att jag självklart då har fastnat i gamla tecken. Efter att ha pratat på ett sådant sätt i 20 år så är det ingen lätt vana att bryta.

Dock, när mina lärare sa det här till mig på ett handledarsamtal, så hade dem inte sagt det till mig tidigare. Jag visste alltså inte att jag låg på gränsen och att jag hade de här problemet eftersom jag inte fått någon förvarning alls. Jag har vetat under hela året att vissa småsaker måste jag träna mera på, men just att jag har fastnat i gamla tecken visste jag inte om eftersom ingen sagt något.

Nu är det så att detta har varit min dröm sedan jag var 6 år gammal. Jag har alltid velat bli teckenspråkstolk och jag kommer inte ge upp min dröm.

Men om jag inte kan få studiemedel så blir det svårt för mig att fortsätta.

Alltså är det så att jag måste gå om första året för att bryta gamla vanor.  Detta är alltså mitt personliga brev till er på CSN, min förklaring till varför jag måste gå om, eller snarare varför lärarna vill att jag ska gå om. Jag tar det som något positivt att jag får gå om eftersom det betyder ändå att trots mina svårigheter så har lärarna sett att det finns potential hos mig att bli tolk.

Jag hoppas detta brev räcker och att jag får studiemedel så jag kan fortsätta eftersträva min dröm att bli teckenspråkstolk.

 

MVH//Helena Eld Bäckvall 19850221-7204

Ps: Bifogar även ett mail från min lärare ang varför jag ska gå om första året. Se nedan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

•                           Hej!

•                           Jag vill bara maila till dig detta texten som jag har skickat till dom som vi inte rekommenderat att fortsätta.

•                           Vi på skolan har sedan olika bedömningar för varje enskild elev gällande fortsatta studier till nästkommande år eller återupptagande av studier på samma år. I ditt,  Helena Eld Bäckvalls, fall är bedömningen och lösningen att du går om det första året.

•                           Vi på Södertörns folkhögskola har bedömt att du inte har uppfyllt alla mål i utbildningen under detta år

•                           Det vi vill betona och förtydliga med denna skrivelse är att har möjlighet att fortsätta utbildningen om du så önskar. Det är dock viktigt att du är medveten om att om du inte uppnår målen i utbildningen inte har rätt till ett kursbevis efter avslutad kurs (det dokument som uppvisar att du uppnått målen i utbildningen) utan du får då istället ett kursintyg (det dokument som uppvisar att du deltagit i kursen utan att ha uppnått målen).

•                           Om du bestämmer dig för att trots detta fortsätta din utbildning kontakta mig senast den 15 juni.

•                           Vänliga hälsningar

•                           Camilla Attestål

[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö