juldagen och annat

japp nu är jag tillbaka... =)=)
tänkte berätta va vi gjorde p åjuldagen..

som dom flesta vet så har jag en systerdotter som är autistisk, och kan därför vara väldigt svår ibland.. på julafton va hon oh min syster o svåger bjudna till mormor dom me, men marianne ville hellre vara hos son farmor.. vilket är förstårligt eftersom dom bor nära och hon känner sig mest tryck där när det är mycket folk runt om henne.. alltså dom är jätteofta ute hos oss på dalarö, men då är det inte lika mycket grejer runt om henne.. o framför allt inte lika mycket folk.

så på juldagen åkte vi,jag o pierre alltså till Solna Hagalund för att äta middag hos pappa.. vi kom på  att vi behvöde åka förbi en affär eftersom vi hade glömt bort att senare på kvällen skulle vi hem till calle på knytis och då ska man ha med mat.. och d hade vi glömt.. så vi hittade tillslut en öppen affär i form av hemköp på åhlens.. så vi handlade det vi skulle ha o sen åkte vi till pappa..

När vi kom dit va pappa iväg och hämtade min syster o marianne, för min svårger va sjuk..

Alltså va bara pappas fru gunilla hemma... henne har jag aldrig gillar och så ja sa god jul o en snabb kram o sen vände ja mig om o vem såg jag där.. joo gunillas mamma... alltså inge illa menat mot äldre.. men seriöst... hon va jobbig hela kvällen.. o sen det finns fan ingen tråkigare människa än Ruth som hon så vackert heter...men berättar mer om det sen...

Sen ringde det på dörren o pappa, marianne, o min syster sara kommer in.. pappa ger jag en kram, medans pierre håller sig bakom mig. det har tagit 2 år för oss att få marianne att ens närma sig pierre så vi ville int estressa upp henne mer.. så sa pappa hej till pierre o ja till marianne o till pappa..

min pratade marianne med, men jag tror att det har vart lättare med mig eftersom jag är så fruktansvärt lik sara..
men gunillas mamma hon va på marianne hela tiden och jag såg att ungen bara drog sig undan mer o mer.. vi sa till ruth som det va, men inte fan fattade hon det o det gjorde mig arg.. så marianne höll sig nära sin mamma, sin morfar mig och lite till pierre.. med gunilla pratar hon inte..

sen åt vi middag och sen ville marianne spela spel med mig.. sen fick morfar vara med, o sara och tillslut satt pierre o marianne själva o spelade.. det tyckte vi va ett jättesteg...=)=)

vi fick presentkort på www.presentkorttorget.se och lite små saker... marianne fick massa..=)=)=)

ska slänga upp lite bilder..

BTW TYCKER NI JA O MIN SYRRA E LIKA...:p:p

iallafall vi hade mysigt och så hela helgen... =)=) o tack för alla fina klappar..

efter vi hade vart hos pappa så åkte vi till calle o firade jul me honom, david och kicki.. åt lite blandad mat o snackade o öppnade julklappar.. jag och pierre fick örngott av calle o david.. dävul och ängel örngott.. så vi kan välja om man vart är djävul eller ängel under dagen..:P:P fick även 4 sy pussel på 1000 bitar vardera... sp nu har vi o göra..:P: nää nu blir det en kopp hett tee...
slänger upp lite bilder från den kvällen nu.. sen räcker de... .




PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö