Råd till Maya

Jaa.. Maya är då min 15 åriga kusin som går i nian.. hon har en pojkvän som heter fredrik..

Hon är i mina ögon otroligt mogen för sin ålder. dock kanske lite oerfaren när det gäller killar o förhållanden, vilket jag INTE är så därför ska ja så gott som jag kan ge henne lite råd om hur hon ska göra.

Just nu känner hon att hon inte har tid med både pojkvän o skolan, men gumman.. om du älskar honom och han älskar dig, så finns det tid, även fast ni inte träffas varje dag. du måste prioritera din tid. Skolan är viktigast så är det bara, men det betyder inte att Fredrik är mindre viktig. Jag vet att du vill ha bra betyg, men du behöver inte sitta dygnet runt med skolböckerna... utan du måste ge dej själv tid att till att umgås med dina vänner och framförallt din pojkvän. och om han älskar dig så som du säger att han gör så förstår han att du måste plugga ibland. och jag vet att ni bor nära varandra, vilket gör det svårare att ägna sig åt skolan och väldigt lätt att springa över till honom. Men kan ni inte plugga tillsammans... vet att det också kan vara väldigt svårt.

Men du ska inte göra något förhastat bara för att du känner att du inte har tid. Du får ta dej tid.Om han älskar dig förstår han att du måste plugga.. men du måste också ta en paus ibland från skolan gumman.. annars blir det för mycket och tillslut får du inte in något alls i huvudet..

du är en fruktansvärt smart tjej gumman. och du kommer ta dej långt i världen. låt ingen annan säga något annat till dig.. jag är stolt över dej hur det än går och jag vet att du gör ditt bästa..

Vad du än stöter på för problem så vet jag att du kommer klara det galant. Och jag kommer alltid finnas här för dej gumman.. när som.

Älskar dig så mycket gumman..  o kom ihåg allt ja sa till dej igår... om det är något som har med det att göra så fråga mig.. för jag kan.. =)=)

Puss på dig gumman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö