natt tankar..

Mycket har hänt dom senaste tre veckorna vilket gjort att ja inte orkat skriva...
har jobbat som en tok.. och nu har ja skadat foten... ska dock jobba helgen iallafall.. menmen får gå som det går...

MJ har dött.. sjukt tragiskt tycker ja.. världen har verkligen förlorat sin King Of Pop!
Kollade precis klart på minnes cermonin om honom... sjukt fint och det va nära tårar många gånger... lyckades dock hålla mej, fram till slutet då dottern pratade.. då bröt det för mej.. och jag började stört böla.. många kanske anser det larvigt, men jag tyckte så synd om henne och tycker det va väldigt modigt av henne att ställa sig på scen inför hela världen och prata och gråta..

Självklart fick detta mej att tänka på Mark, för efter cermonin kunde ja inte sluta gråta utan va tvungen att gå ut o gå en stund och gick ner till platsen där han dog och satte ett ljus.

Känns konstigt att ja ska gifta mej och att han inte kommer kunna vara med!
Min biologiska pappa Lennart har nu sagt att han kommer betala en stor del av bröllopet.... eftersom han redan blivit bränd på ett bröllop (han fick inte vara med på min systers bröllop) så tror jag han kommer försöka att vete sig som min pappa nu..

Det kan han gärna få göra, men han kommer aldrig kunna bli den pappa som Mark va för mej!
Mark va den som fanns där för mej, inte lennart.. Mark va den som stöttade mig igenom svåra tider, inte Lennart... visst till blodet är Lennart min pappa, men känslomässigt var Mark det! Kanske det kommer en dag då ja ser lennart som pappa, men jag kommer aldrig kunna förlåta honom för saker han gjort, och han kommer aldrig kunna ta över Marks plats i mitt hjärta!
Visst, jag älskar Lennart, men på ett sätt hatar ja honom för att han inte fanns där för mej när jag behövde det som mest, men är tacksam över at Mark fanns här iallafall...

Fick den här dikten av nån, kommer inte ihåg vem som skrivit den, men perosnen som skickade den tyckte den passade...

A Dad is a person
who is loving and kind,
And often he knows
what you have on your mind.
He's someone who listens,
suggests, and defends.
A dad can be one
of your very best friends!
He's proud of your triumphs,
but when things go wrong,
A dad can be patient
and helpful and strong
In all that you do,
a dad's love plays a part.
There's always a place for him
deep in your heart.
And each year that passes,
you're even more glad,
More grateful and proud
just to call him your dad!
Thank you, Dad...
for listening and caring,
for giving and sharing,
but, especially, for just being you!

 

Saknar dej, Mark/Daddy..

Du finns alltid i mitt hjärta



Kommentarer
Postat av: Sofia, Devins mamma

Jag blev förvånad att Lennart betalar din bröllop! :) Det förstår jag självklart att han kan inte ta Marks plats! Puss puss


URL: http://mujerguapa.blogg.se/ @ 2009-07-08 @ 10:37:19

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö