I´m a survivor

Det är precis vad jag är... en överlevande... jag har överlevt mycket i mitt liv.
Förlorat många jag älskar och blivit våldtagen.

Det här inlägget är till alla er som har blivit våldtagna och som inte har tagit er ut ur den värsta svakan än.

jag vill bara säga att det allra viktigaste när man har varit med om ett övergrepp är att man går och pratar med någon om det. Jag väntade i flera år och jag ångrar att jag inte tog tag i det tidigare. I stället så försökte jag vara som vanligt men jag mådde skitdåligt på insidan och började vara mer och mer självdestruktiv i stället

Nu har jag gått och pratat om våldtäkterna  hos en terapeut och så har jag träffat andra som har varit med om samma sak, det har hjälpt mig jättemycket. Nu vet jag att jag aldrig ska ta åt mig av vad någon säger om att tjejer får skylla sig själva eller att tjejer är medansvariga till att dom blivit våldtagna. Dessutom vet jag att det går att må bra igen.

Nyss läste jag en skitbra bok som heter "Utsatt för våldtäkt? En bok till dig som har blivit drabbad" och där är det en tjej som säger    

"Jag avskyr att man blir bara våldtäkten eller bara ett offer. Jag är så mycket mer. Våldtäkten var något som hände mig men jag är en hel människa. Jag har min kreativitet, mina vänner, min styrka och jag har kärlek. Till en del har jag varit ett offer, jag menar det hände ju mig, men jag har så mycket i livet som inte har något att göra med att vara ett offer. Ja, jag var till viss del ett offer den dagen, jag kände mig maktlös och han gjorde vad han ville med mig. Men jag överlevde, och det gör mig till något annat, det gör mig till en överlevare. Och det finns så mycket styrka i att vara en överlevare!"

Precis så är det!

Ni är alla överlevare! ni kommer finna styrkan att ta er igenom detta... det kan jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö