Alla helgons dag,överasskning och slut på vänskap...

Hejhej..
alltså jag gjorde nog det gulligaste jag gjort för någon av mina vänner i torsdags..

Jag har ju berättat om Madde och Andreas... madde bor ju i rättvik och jag visste hur jävla mycket andreas saknade henne..
och dessutom fyller han år den 10 nov och han har precis flyttat till egen lägenhet...

Så då tänkte ja va fan ska man köpa till honom i inflyttnings/födelsedagspresent.. hmmm.. blev sjukt svårt... sen insåg jag.. vad vill andreas ha mest av allt... jo Madde... så va gör jag.. jag frågar madde om hon är villig att komma hit alla helgons helg... om ja betalar biljetten och vi berättar ingenting för andreas... och självklart säger hon ja..

Så i en och en halv vecka lyckas jag och Madde ljuga om detta för Andreas... så i torsdags åkte jag till centralen och mötte madde... vi skulle ha gjort så att hon följde med mig hem först och sen på fredagen skulle vi ha åkt till andreas o hjälpt honom att flytta.. o så suprise.. men vi kunde inte håll oss.. så vi satte oss på tunnelbanan och sen på bussen till tyresö.. stackars madde va så nervös att hon knappt kunde andas.. haha.. båda va gansk nervösa eftersom vi inte visste om andreas skulle bli arg o sen glad eller hur han skulle reagera.. ja menar att ens bästa vän OCH flickvännen ljuger för en i nästan 2 veckor.. det e ju inge kul..

När vi kom till tyresö c ringde jag till andreas o sa att jag hade var o hälsat på en kompis som han vet bor i tyresö och sa att jag skulle komma och hälsa p åhonom... va riktigt nära att bryta ihop av garv i telefon, men lyckades hålla mej...

Madde va sjukt nojjig.. haha... stackarn.. så vi stannade och hon  rökte.. sen gick vi vidare...

Madde ställde sig bakom en vägg när vi kom fram till andreas... jag ringde till honom och sa att han skulle komma ner o öppna porten... och jag o madde hade kommit överens om att när ja sa till andreas att ja har en överasskning till honom så skulle hon komma fram.. så när andreas väl kom ut så hade ja kameran i högsta hugg o han höll upp handen.. men när ja sa att ja hade en överasskning så kom hon fram o hans hand åkte ner o ja fick bästa bilden.. hihi....

Det tog några secunder innan han fattade att det faktiskt va hon som var där... haha men när han insåg det så såg man lyckan i hans ögon.. han grät, stackarn... o ja grät nästan jag också.. för jag blev så lycklig av att se min bästa vän  (och blivande bästa vän) så otroligt lycklig..  när chocken väl lagt sig så blev han väl lite sur för att vi ljugit för honom så länge.. hon hade ju sagt att hon skulle till sin moster i malung... haha...

Så grattis i förskott gubben... förlåt för at vi ljög, men jag tror nog att det var värt det...=)=)

--madde sjukt nervös innan vi va framme hos Andreas..

Första bilden är när han ser nån komma, andra när han inser att det är madde.. o sen kramkalas...hihi

Sen på fredagen så va ja i skolan och gjorde vårt grupparbete om hemlösa..

Sen hade ja o pierre myskväll helt själva.. va riktigt skönt..

I lördags så åkte jag o pierre hem till andreas i tungelsta.. eller Andreas kom faktiskt o hämtade oss..

När vi kom dit så började ja o madde bevisa för våra pojkar att vi faktiskt är tjejer genom att färga håret och dricka en jäkla massa vin..:p när vi gjort det hade vi fattigmans bastu.. haha har aldrig haft det så det va intressant.. slutade med att Andreas,Madde och Pierre hamnade allihoppa i badkaret, samtidigt.. haha.. jag agerade fotograf.. haha.. förstår inte hur lik man kan vara någon.. det är helt sjukt.. jag och madde är så otroligt lika.. o juste.. medans pojkarna hämtade pizzorna så satte ja o madde oss o spenderade tid framför tvn medans min blekning värkade.. o kollade på Paris Hilton bbf.. hahaha.. hur patetiska får man bli.. jag är i alla fall Maddes PET nu… vilket kanal 3 översatte till favorit.. haha.. så hon får göra vad hon vill med mig nu.. haha.. :p men det är lugnt så länge det är hon.. haha..

Vi kollade även på en del av My bloody valenine 3d, men det blidde mera snusk än tv tittande.. haha.. ja o pierre åkte sedan hem.. gick ner till Marks olycksplats och tände ett ljus och la dit 10 röda rosor.. gud vad jag saknar honom..

Och i söndags. Jag gjorde klart vårt grupparbete… samtidigt som jag berättade för K att jag anser att hon och jag glidit för långt ifårn varandra så att jag bett angelica planera min möhippa.. det gick väl inte så bra.. men tyvärr så är det så att jag och K har glidit ifrån varandra.. och jag vill ha någon som verkligen visar intresse för det här som planerar.. det anser jag inte att hon gör.. och jag ville berätta det för henne istället för att bara skita i henne.. tyvärr så slutade det nog med att hon och jag inte kommer umgås alls längre vilket gör otroligt ont..

Hon kanske skyller på mig, att det är mitt fel att vi glidit isär.. men jag anser att man är två i en vänskap, precis som man är två i ett förhållande… samma princip..  Hon skrev att hon försökt få oss att ses men att jag varje gång ska plugga, och att hon tillslut gett upp eftersom jag ändå alltid pluggar.. men jag anser att hon är precis likadan.. varje gång jag ringt, skickat sms så ska hon antingen plugga (o som hon sa.. jag klandrar henne inte för plugga måste man när man går i skolan), eller så ska hon hem till någon av hennes nya vänner.. vi går om varandra i skolan, har vuxit isär tror jag… men samtidigt-. Förut.. när hon jobbade och jag gick i skolan så kom det inte emellan oss, men nu har vi låtit det här komma emellan oss.. och det suger… jag älskar henne, men jag orkar inte kämpa när det känns som om hon ändå inte bryr sig..

Sen är det en sak till.. men det har jag inte tagit med henne än, men ska göra det så fort jag orkar.. pga vissa saker så känns det som om hon inte tror på mig när det gäller en sak som hänt.. och det gör mig otroligt ledsen..

Men däremot, tack vare det här så har jag fått upp kontakten med Sniffit igen..  jag skickade ett sms imorse och berättade för honom om mej o K och att jag saknar honom,  och vill ha tillbaka det vi hade.. och han vill precis samma sak… jag började gråta på bussen när jag såg vad han skrev.. jag tror och hoppas verkligen att han och jag kommer få tillbaka det vi hade..

 

K sa också att hon ser framåt och inte bakåt.. det är bra, och det borde väl jag också göra.. men jag saknar henne och kommer sakna henne otroligt mycket.. jag tänker på alla minnen hon och jag har tillsammans… allt vi gått igenom.. hon har stöttat mig och jag har stöttat henne.. men ibland räcker tydligen inte det.. och det gör ont.. så fruktansvärt ont..

Är så fruktansvärt glad att jag träffat Madde.. och att jag har Andreas, Pierre, Angelica och flera andra.. tack för att ni finns..


Kommentarer
Postat av: Maddä

Glad att jag har träffat dig med vännen. Bara så du vet.

Och helgen blev verkligen toppen :D


URL: http://psyksmurfen.blogspot.com @ 2009-11-02 @ 19:28:25

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö