dikter till Daddy.. faaaan va ont det gör... mer blogg imorrn

Vaknade upp idag i fosterställning
med armarna hårt lindade runt mina knän.

Kudden var blöt efter mina många tårar.
Mascaran jag lämnat kvar som återvinning existerade inte längre.

Varför i helvete gråter jag?

Jag vet ju att det bara var en jävla dröm
Även om jag levde mig in i den
för att inte bli galen.
den var så underbar
och min längtan när jag vaknade upp
var starkare än någonsin.

Ingen kan förstå hur det känns att försöka förtränga någon
som ständigt hemsöker drömmarna.


Och mina drömmar handlar numera bara om dig.

Det måste vara du för jag vet att du finns.
Alla våra stunder jag vet att du minns.
Den sorgen, Den smärtan när du försvann,
Snälla kom tillbaka för jag vill ha dej i min famn.

Synen är suddig och mitt hjärta det bankar.
24 secunder och du finns i mina tankar,
Att hälsa på sin far vid en mur,
Går inte att förklara hela kroppen känns så stel.

Tårarna rinner ner för min kind.
Allting gick för fort tiden flyger förbi.
Alla stunder i mitt liv kretsar kring dig.
pappa rest in peace snälla vänta på mig.

Tänker tillbaks och nu står jag här igen.
Det var du och jag mot världen för länge sen.
Jag undrar hur du känner och jag undrar hur du mår.
Får en blick tillbaka efter så lång tid.

För aldrig kan jag glömma jag lägger aldrig av,
Kommer skriva brev till dej tills den dan jag får ett svar. Jag tror på dej pappa jag vet du lever kvar.
För minnena finns kvar efter alla dessa dar.
En stjärna lyser för dig min vän.
Ett hjärta slår för att du finns här dagligen.

En tanke finns tills den dagen vi syns igen.
En längtan inom mig att du skall komma hem.
Har du sett allt som hänt har du koll på mig här nere? Glöm aldrig tiden som du hade på jorden jag ber dej.

En hälsning från folket här nere du får.
Ta hand om dig pappa vi ses om ett par år.
2006 09 09, är datumet vi minns när hela världen stod still.
Du finns i mitt hjärta du finns i mina drömmar.
Mark min far,  mina tankar dom strömmar.

Du är alltid med mig ja du är en skyddsängel.
ser dig sväva förbi och jag ser hur du hjälper.
Varje gång jag ser din sten så hugger det i magen.
För att just du försvann och blev tagen.

pappa kom tillbaka din dotter vill inte leva utan dig.

 

Jag lyssnar för att höra din ljuva stämma.
Någonting är fel och du är inte hemma.
Vart tog du vägen när jag behövde dig så.
döden tog dig och nu svävar du i det blå.

Jag har inte kraften att förlora en till.
För när du försvann stod tiden still.
2006 va då allt hände.
När du försvann och livet vände.

Jag ska bygga en trappa så jag hälsa på dig ibland.
Viska i dina öron och ta i din hand.
Hålla om dig hårt och smeka din kind.
Springa bredvid dig pappa som en vind.

Det är hårt o mista någon man tycker om.
Vi pratade om änglar och du blev en av dom.
För mig på jorden var du alltid änglalik.
Med dej som pappa kände jag mig alltid rik.

När du försvann, försvann en del av mig.
Tårar rinner och jag blir aldrig mer okej.
Många säger att dom vet hur det känns.
Men dom vet inte hur mycket saknad bränns.

pappa jag glömmer dig aldrig.
Du är fortfarande min bästa vän.

 

Himmeln ligger högt i skyn när jag
sitter o tänker på dej. Igår föll det en stjärna
och jag vet att det var du, du vill mig nåt,
men jag kunde inte höra dej, saknar du mig,
jag saknar dej av hela mitt hjärta.
Det finns bara smärta i mina tårar, det finns bara smärta i mitt blod, men du kommer rinna som den vackraste flod i mitt hjärta resten av mitt liv.

Mitt liv rasa samman den dagen du gick ifrån oss
du gick ifrån oss utan att ta farväl.
Önskar varje dag att du var här för det har inte gått en dag utan att sakna dig sen du lämnade oss
Det gör fortfarnade ont i mig att jag inte fick säga
att jag älskar dig och hur underbar du var som far till mig.

Den dagen du lämnade oss gick allt sönder i mig
Den dagen det blev ett djupt sår i mig.
Det spelar ingen roll hur många tårar jag gråter för dig. Såret i min själ kommer aldrig läkas i mig, det kommer alltid fattas en del av mig och det är DU.

Daddy, dagarna går och kommer, och livet bara rusar förbi
förbi i en fart, som jag inte hinner med i
Det känns som att jag bara springer och springer
i en löpbana som aldrig tar slut
i en löpbana utan mål
Sen den dagen du dog, har jag bara sprungit och sprungit
försökt att hinna med i skolan och på fritiden
Men jag har inte lyckas
jag har inte lyckas, att var den personen jag vill vara
jag har saknat dej
Daddy jag älskar dej
Din dotter Helena

Daddy, jag minns dej, saknar dej, vill träffa dej
Men jag vet, vet att jag inte kan träffa dej
men jag kan sakna dej och minnas dej
jag kan älska dej med hela mitt hjärta, och det är vad jag gör.
Du finns i mina drömmar om natten, du finns i mitt minne på dagen
Du är alltid en vind som följer mej, vart jag än går
Du är alltid ett stöd, när jag behöver ett
Du finns inte här på jorden, men i mitt hjärta och min själ
Daddy, jag glömmer aldrig dej
ALDRIG
Din Dotter Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö