pappa....

jag trodde du förändrats,pappa... eller jag ska sluta kalla dej för pappa igen... Lennart... det är det du är för mig.. om ens det.. jag vet inte vad du är för mig längre...
Det du gjorde i lördags... så dom du betedde dig... vad fick du ut av det hela...
Vi skulle till dej för att få låna pengar till nya lägenheten..du hade även sagt att vi skulle diskutera gammalt groll.. och visst tänkte jag... det fanns grejer jag sa och gjorde när jag var yngre som du kanske inte förtjänade... och då tänkte jag att det är det vi skulle diskutera...
Men nejnej... i över två timmar satt du och snackade skit om min mamma.. att det var hennes fel att ni skiljdes, att du inte alls var the bad guy... att det bara var hennes fel och så vidare... i TVÅ timmar... du hade inte gjort något fel alls enligt dig.. utan allt var hennes fel... vad får du ut av att säga massa lögner om henne till oss för...
Och sen... när vi kom in på lånet... haha det är nästan så larvigt och snålt så jag vet inte vad... vi skulle låna 6000 av dej... ochjag visste att vi skulle få skriva på ett kontrakt... fine tänkte vi...
Men i kontraktet stod det att vi inte får skaffa barn, jag måste gå klart skolan på 4 år innan jag gör något sådant... OM jag skulle hoppa av skolan.. med andra ord OM jag skulle bli med barn.. så skulle vi bli tvingade att betala 1000 kr i måndaden med 3 procent ränta... seriöst... vem tar ränta på sina egna barn.. vem låser upp sina barn på det sättet som du gjort...
jag trodde du hade förändrats.. jag trodde du brydde dig... men jag vet vad du gjort.. jag trodde också att du betalade för bröllopet.. du har inte vart ärlig för mig.. jag vet att du inte alls betalade allt.. du betalade en del och resten betalade mormor.. men det berättade du inte för mig...
Jag ger upp nu Lennart... jag orkar inte mer... du har sårat mig för sista gången... jag och pierre planerar att skaffa barn.. och du kommer inte ha något med denna unge att göra... tyvärr... för jag vet nu att du inte kommer acceptera om jag blir gravid INNAN skolan e slut... men jag vill inte vänta i 4 år..
Jag vill tacka min underbara morbror... när han fick höra hur pappa behnadlat mig och mamma... så gav han oss 6000 kronor som vi betalade tillbaka lånet till pappa med... vi fick låna av honom utan villkor... är så jävla glad att jag har dej,M!! och resten av min underbara familj... tack för att ni finns..
den här e till dej lennart:
Jag skrivit så många dikter och ord
om dig pappa, om hur du ständigt
lyckas få mig att falla
till marken och lämna mig där med alla 
blödande sår

Jag trodde i alla fall aldrig att hatet
skulle till slut kunna ta överhand
för att känna hat är egentligen
inte lösning
men du ger mig inget annat val

jag tror att detta kallas maktlöshet
att helt enkelt vara en bricka i det spel
du nu spelar, snarare kanske jag är 
tärningen du kastar i ditt spel

men det enda du ger mig är känslor
av skuld
och ännu mer förlorad självkänsla
och förlorat självförtroende
och kanske kommer detta att krossa mig

för hur många gånger man än reser sig
så faller man snart på nytt
igen och igen
och den fråga som lämnas kvar är;
hur många gånger man orkar resa sig
för att i nästa sekund
slås ner till marken...

i alla fall inte alltför många gånger till
då såren från senast inte ens
lyckats få en sårskorpa ens en gång...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Inte klokt, Lennart! Ränta?? Herregud!



Snällt av din morbror som kunde låna ut pengar till er. Kramar


URL: http://mujerguapa.blogg.se/ @ 2010-08-12 @ 09:04:31

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö