tolkutbildningen...

hej! japp nu har vi dragit igång... började igår med min drömutbildning till teckenspråkstolk...
Igår hände inte så mycket mer än att vi fick lite information och jag träffade några trevliga tjejer från klassen som jag tog en fika med efter skolan va slut..
Idag var jag där kvart över 8.. inte mänskligt att gå upp så tidigt...:P haha.. e lite ovan efter att ha gått arbetslös i snart 6 månader...
Idag fick vi lite mer information samt en rundvandring i skolan där vi fick veta lite om olika gubbar o tanter som gjort grejer inom dövvärlden.. intressant men lite tröttsamt... allt va självklart på teckenspråk..:P men dom som går i fyran tolkade.. bland annat Fias brorsdotter jessica...:P:P tihi.. hon e grymt duktig må jag säga...=)=)
så fick vi schema o sånt också.. det är även en regel i skolan att i skolans lokaler ska man bara prata teckenspråk.. för mig är det inga större problem eftersom jag har haft teckenspråk som en del av min vardag i snart 20 år..
känns dock lite konstigt att prata teckenspråk utan att Fia är med.. saknar henne när jag är i "dövmiljön"...
önskar att hon var här.. men vi ses nog snart... saknar min lilla älskade gudson också.. min lilla sötnos.. och så har Fias webcam gått sönder så jag kan inte prata med dom över cam heller.. menmen..
saknar er massa...
Nu ska ja fortsätta packa.. flyttar ju från jordbro på söndag.. så det är stressigt som faaaan nu.. och sen på fredag eftermiddag är det tatueringsmässan och sen på lördag ska vi till min svägerska o fira henne lite eftersom hon fyller 30 på söndag... nej förlåt angelica.. hon fyller 25...:P
puss o kanske skriver mer senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö