pappa... eller vem du nu är

Är jag ett misstag,pappa... du får mig att känna mig så iallafall..
Jag har ett eget liv nu pappa... jag är så otroligt besviken på dej...l jag har fått veta saker dom senaste veckorna som gör att jag blir så arg, ledsen, sårad,besviken... jag trodde på dej, pappa.. jag trodde du förändrats.. jag önskar fan att jag aldrig bad dig om hjälp till bröllopet... jag önskar att du inte sjöng på mitt bröllop...
när du satt där och sjöng, var jag så stolt över dej, pappa.. jag stod där och tänkte.. de där är min pappa.. äntligen gör han något för MIG! för enbart mig... men nu känns det som om allt var bara en lögn... du gjorde det inte för min skull.. varför du gjorde det vet jag inte...
Hur kunde du.. hur kunde du bland annat sitta i 2 timmar o snacka skit om min mamma.. den enda personen som alltid ställt upp för mig..
Trots allt du gjort mot mig.. så nu, har jag fått dåligt samvete... varför vet jag inte... jag har dåligt samvete för att jag... jag vet inte.. jag mår bara riktigt dåligt över hela situationen...
det är meningen 
att du ska finnas där för mig,
det är meningen 
att du ska säga att allt kommer blir bra.
(men du säger ingenting)

det är ditt jobb 
att trösta mig när jag är ledsen,
det är ditt jobb 
att plåstra om mig när jag har ont.
(men du tar alltid ledigt)

det är din skyldighet 
att höra av dig då och då,
det är din skyldighet 
a tt ta vara på dina misstag.
(för det är precis hur du får mig att känna mig pappa, 
som ett misstag)

Tårarna bränner som eld på näthinnan.
Likaså bilderna, etsade i svart.

Pappa, hur ska jag få dig att förstå,
utan att såra dig ? 

Du gör det bara värre,
Förstår du inte !?

När blev jag vuxen, 
och du barn ?

Är det inte meningen att du ska ta hand om mig,
istället för tvärtom ?

Varför blev du aldrig vuxen, pappa ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö