DAG 11: Mina syskon

DAG 11: Mina syskon

Jag har enligt mig ganska många syskon. Dock har jag bara tre helsyskon. Två styvsyskon och en hel del extra syskon.

Vi börjar med helsyskonen.

Sara: hon är 30 år och gift med Tobias. Dom har en dotter tillsammans som heter Marianne och hon är 5 år. När jag och sara var yngre stod vi varandra väldigt nära. Vi lyssnade på samma musik, jag såg verkligen upp till henne. Detta förändrades när jag började växa upp och när hon flyttade från Dalarö. Nu för tiden pratar vi knappt med varandra. Vi är alldeles för olika. Vi har absolut inget gemensamt och kommer inte överens om nåt typ. Det är tråkigt eftersom Marianne hamnar i kläm. Men vi växer väl upp båda två så förhoppningsvis kommer vi hitta tillbaka till varandra.

Daniel: min storebror, han har precis fyllt 28 och han bor i hässelby. Jag och Daniel har väl alltid haft en relativt bra relation. Han har alltid varit den beskyddande storebrorn. Haha, jag kommer ihåg när jag tog hem min första pojkvän. Då stod Daniel där med basebollträt i handen och såg arg ut. Nuför tiden umgås vi inte så jättemycket, men pratar ibland. Han o Pierre kände varandra innan jag träffade pierre. Dom hängde på något kafe eller vad det nu var.

 

 

Jakob: min lillebror. Han bor tillsammans med Daniel i Hässelby. Han och jag har aldrig stått varandra särskillt nära. Förut satt han bara framför datorn och gjorde inte mycket mer än så. Men nu dom sensate åren har han gjort en helomvändning. Nu har han vänner, han går ut på krogen, han umgås med folk. Och hans och min relation har blivit betydligt bättre. Jag har alltid ställt upp för honom och kommer alltid att ställa upp för honom. Han är min lilla lillebror, trots att han är nästan en halvmeter längre än mig.

Sen har vi mina styvsyskon. Andreas är den äldsta. Tyvärr finns han inte med oss mer. Han dog 1999 när jag var 14 år. Jag och Andreas stod varandra väldigt nära. När han dog försvann något från mig.

Tomas: andreas lillebror. Han är gift och har två barn. Vi stod varandra nära förut, men nu ses vi kanske högst en gång per år. Det är tråkigt, men eftersom jag itne alls kommer överens med hans mamma så blir det svårt att umgås.

Jag har också haft turen att få massa extra syskon. Eftersom jag och Fia umgicks så mycket när vi var yngre blev hennes syskon som mina. Så Feffe, Frank, Aje är väl dom jag umgicks mest med. Dom är helt underbara och jag vet att jag fortfarande skulle kunna komma till dom om det är något. Jag älskar hela min familj, och hela Pierres familj. Jag har ju gift in mig i en underbar familj och fått två ”systrar” på köpet som jag kommer jättebra överens med. Helt underbara är dom.

Ja det var väl allt om mina syskon. Nu ska jag och pierre kolla på klassikern Sound of Music. En av dom bästa filmerna genom tiderna.

Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö