DAG 15-19

Dag 15-19

Nu är jag tillbaka och nu tänker jag skriva ett lång inlägg så jag kommer ikapp...=)

Tar dag 20 i nästa inlägg...=)

Vi börjar med dag 15: mina drömmar.

Nu undrar jag dock om dom menar drömmar som man drömmer om eller om det är drömmar man har. Men jag tänkte skriva lite om båda. Min högsta dröm just nu är att få barn. enda sedan missfallet i somras har min dröm och önskan att få barn blivit så otroligt stor. Jag är också rädd för att hoppas. Som nu, min mens är jättesen, men jag har gjort flera gravtest och alla är negativa. Jag vet att dom kan visa fel, men jag vågar inte tänka så. Men min högsta dröm just nu är att få barn. Sen självklart är min dröm att jag och pierre ska bli gamla tillsammans och så vidare. Att jag ska klara av utbildningen också självklart.

Om vi nu pratar om andra drömmar. Drömmar man drömmer när man sover. Jag drömmer väldigt mycket, och jag kommer för det mesta ihåg drömmarna också. För det mesta drömmer jag om grejer som har med Mark att göra. Jag har en dröm som återkommer väldigt mycket. Kan ju ta och berätta om den.

Jag drömmer att han kommer tillbaka. Men bara för en dag. Under den här dagen så vet jag om att han kommer dö igen när dagen är slut, men jag får inte säga något till honom. Jag får inte försöka ändra något, utan det är priset jag får betala för att få spendera en dag med honom. när han väl kommer tillbaka så kramar jag om honom och stänger av tv, telefon och bara är. Han vet inte att han kommer dö och jag vill inget hellre än att bara säga det till honom.  men jag kan inte. Jag måste under hela dagen hålla mig från att gråta. Det är svårt. Han beter sig precis som alltid i drömmen. Lika galen, lika rolig, lika ödmjuk och snäll. Vi sitter och pratar. Jag kramar om honom och vi bara är. Jag gör allt för att tiden ska gå så långsamt som möjligt. Men tiden går jättesnabbt. Tillslut är det bara någon timme kvar. Då ställer jag mig och bara kramar honom. jag känner hans värme, jag känner hur mycket han bryr sig. Tårarna rinner nedför mina kinder när jag hör hur radion slår igång och spelar låten ”mama will hold me now”. Vi dansar dansen vi skulle ha dansat på mitt bröllop. Jag ska precis viska i hans öra att jag älskar honom och jag blundar. Sen vaknar jag. Varje gång jag vaknar efter den här drömmen mår jag riktigt dåligt. Jag gråter jämt och vill bara ligga kvar under täcket och fortsätta drömma. Känslan jag får varje gång jag vaknar efter drömmen är tomhet och saknad. Känner det nu när jag skriver det här också. Jag ser drömmen framför mig och jag ser honom. jag hör låten och tårarna rinner.

 

Men det är iallafall lite om mina drömmar.

Nu fortsätter vi med dag 16- min första kyss.

Ska jag vara helt ärlig har jag INGEN aning om vem min första kyss kom från. Vet att det var någon unge uppe i borlänge på dagiset där jag gick. Mer än så kommer jag inte ihåg tyvärr.

Så nu fortsätter vi med dag 17- mitt favoritminne.

Ojojoj hur fan ska man kunna välja ut det här. Jag kan nog inte riktigt välja så jag kommer skriva mina top 3 typ. Det första är självklart den dagen då jag och pierre blev tillsammans. Hela grejen mellan mig och pierre började när jag och Ullis gick till vår favorit krog, 360. Hon visste vem han var, men det var när jag hörde honom sjunga som jag verkligen la märke till honom. han sjöng sjumilakliv med martin stenmark. Han va så sjukt bra och för mig var det kört redan där. När vi väl började prata så för mig sa det klick direkt. Efter det så pratade vi på msn i två veckor tror jag att det var. Sen en dag när han inte skulle ha vart på 360 så dök han upp ändå. Den kväll, då var det kört. Vi drack ganska mycket, men tillslut satt vi i varandras armar och bokstavligen talat åt upp varandra. Den kvällen åkte han hem till sig och jag till mig. Jag kommer ihåg att jag skickade ett sms till honom där jag skrev att jag var kär i hans röst och då skrev han tillbaka att han hoppasdes att det inte bara var hans röst jag var kär i. Dagen efter åkte vi till Ullis och pierre kom dit. Den kvällen blev vi tillsammans. Den kvällen följde han med mig hem och ja, ni vet ju hur det gick sen.

allra första kyssen hamnade självklart på bild..=)

Nummer två på min lilla lista är den dagen då jag blev Fru Eld-Bäckvall. Den dagen då jag fick min drömprins. Den dagen då han sa ja. Mer än så behöver jag itne säga, men den dagen var den bästa i mitt liv.

Nummer tre är den dagen då Fia berättade för mig att jag skulle bli gudmor åt hennes barn. den dagen var jag så otrolgit ledsen. Hon hade precis berättat för mig att hon skulle flytta till Skåne och jag grät och grät, sen berättade hon att hon var gravid och att jag skulle bli gudmor. Åh vad glad jag blev. Det var verkligen solsken efter regnet.

Så nu blir det dag 18- min favoritfödelsedag.

Oj, den var nästan lika svår som förra. Haha. Men jag måste nog säga den dagen då jag fyllde 20. Vi var först hemma hosm in mormor på deras nerevåning. Det var jag och en massa vänner. Vi drack och öppnade presenter. Efter det åkte vi in till Nasty. Det hände något den här kvällen som jag inte tänker skriva ut här, men jag blev sjukt stolt över mion dåvarande bästa vän för något han gjorde. Det gjorde min födelsedag och det är den jag kommer ihåg mest.

Dag 19 då- detta ångrar jag.

Det va fan var svåra grejer man ska skriva om i den här jävla listan då. Menmen får väl försöka ändå. Många säger att man inte ska ångra saker här i livet. Men jag ångrar ganska mycket. Jag ångrar att jag inte sa till Mark hur jävla mycket jag älskar honom. Jag ångrar att jag mötte flera personer som sedan sårade mig. Jag ångrar två personer jag har haft sex med. Jag ångrar att jag inte åkte upp och hälsade på Farfar innan han dog. Konstigt nog ångrar jag på ett sätt mina aborter. Inte för att jag ville ha barn med dom, utan för att jag är rädd att det påverkade mig och min förmåga att bli med barn idag. Jag ångrar saker jag sagt och saker jag inte sagt. Jag tänker inte gå in på några detaljer. Men jag ångrar mycket. Men samtidigt har det gjort mig till den jag är idag.

Så nu är jag trött och orkar inte skriva något mera just nu. Ska skriva om dag 20 lite senare ikväll.

Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö