DAG 22- detta upprör mig

DAG 22- detta upprör mig

Ja det är mycket som gör mig upprörd. Jag blir upprörd när någon sårar mig, min familj eller mina vänner. Jag blir upprörd av folk som snackar skit. Jag blir upprörd av folk som inte kan stå för vad dom säger eller gör.  Jag blir upprörd av folk som behandlar andra illa. Av mammor/pappor som slår och utnyttjar sina barn.

Jag blir upprörd när jag inte får fram det jag vill säga, eller när jag inte gör mitt bästa i skolan så blir jag upprörd på mig själv.

Jag blir upprörd när jag läser om folk som spränger sig själv i småbitar.

Jag blir väldigt upprörd när dom jag älskr dör.

Jag blir upprörd på svensk sjukvård när dom inte kan hjälpa mig. Och när dom gör misstag som gjort att två personer jag älskar dött.

Jag blir upprörd när rättssamhället inte fungerar som det ska. När någon som slagit ihjäl någon får 1 års fängelse, men om man laddar ner något så åker man dit på miljonbelopp i böter och många år i fängelse.

 

Ja det är mycket som gör mig upprörd. Men orkar inte skriva mer än så här. Jag måste plugga svenska som jag tycker är så otroligt tråkigt. Eller svenska är inte tråkigt men ordkunskap är. Jag finner ingen motivation till att plugga eftersom jag inte finner det intressant. Får väl se hur det går imorgon på provet.

Hörs imorgon.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö