orkar inte..

Tar en paus från listan några dagar nu. Orkar inte. Var ju hos läkaren igår. Andra gången på en vecka. Orsaken var att värktabletterna jag fick förra veckan blev jag sjuk av. Så jag gick till en annan läkare igår och skulle få nya tabletter. Och visst fick jag det. Heöt jävla livsfarliga tabletter. Jag har aldrig varit med om att det under mycket vanliga biverkningar står hjärtinfarkt. Inte nog med det så står det att om man är en fertil kvinna som riskerar att bli gravid under behandlingen så får man inte ta tabletterna. Inget sånt frågade hon mig om. Inte nog med dom där tabletterna så fick jag flera olika andra tabletter. Bland annat alvedon forte, dom kan jag ta absolut. Sen fick jag också muskelavslappnade tabletter så jag skulle kunna sova. När jag kom hem bröt jag ihop totalt. Jag vill inte bli någon 26 åring som knaprar farliga tabletter varje dag. Så jag ringde till mamma och berättade vad jag fått. Hon blev helt galen. Så inatt. Igår kände jag innan jag skulle gå o lägga mig att visst jag kan ta dom där muskelavslappnade tablettera så jag äntligen kunde få sova ordentligt. Oh herregud. Jag har aldrig haft en sån jobbig natt någonsin som jag hade inatt.

Jag kunde inte somna, jag kände att kroppen var helt rastlös och jag låg och vred och vände mig. Jag svettades något kollosalt. Jag har aldrig svettast så mycket. Jag tog av mig täcket, men då frös jag ju självklart eftersom vi har ganska kallt i vårt sovrum. Jag la på mig täcket igen men så fort jag la på mig det så kände jag hur hela kroppen brann. Så då tog jag av mig täcket igen. Så höll det på hela natten. Jag grät.

Hela dagen idag har jag legat och frusit och svettats. Trots att det är väldigt varmt i vårt vardagsrum så har jag legar med tjockkläder och tjocktäcke. Jag har inte fått i mig någon mat på knappt två dagar nu. Jag har ingen ork att ställa mig och laga mat.  Jag bara gråter och gråter. Orsaken till det är bland annat att jag missar skolan. Det vill jag inte. Jag får ångest. Sen blir jag ledsen och frustrerad på att läkarna inte tar mig på allvar. Dom skriver ut farliga tabletter till mig och skickar hem mig.

Nu fick jag tack och lov tabletter av min mamma som jag hoppas kommer hjälpa lite.

Men just nu vill jag bara bli frisk. Jag vill bli tagen på allvar. Jag vill bli fullt ut glad och lycklig. Den personen som jag vet att jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö