Bröllop,spöken och csn...

hejhej..
jaa jag vet att jag har vart dålig på att uppdatera.. men har haft sjukt mycket att göra..

Först började skolan förra veckan och det första jag får veta är att csn har dragit in mitt studielån/bidrag... FUCK!

Det visade sig att skolan inte gjort som dom skulle.. nämligen att skicka in läkarintyget jag gett dom. som många vet så åkte jag ju förat på svininfluensan 2 veckor innan vi skulle ut på praktik.. sen va d dags för praktiken.. och den kunde jag inte vara med på tack vare mitt helvete till fot.. så jag kontaktade hon på skolan som har hand om csn o frågade henne va ja skulle göra..
Hon sa att det räcker med ett läkarintyg om att jag inte kan jobba. så jag fixade ett.. jag frågade henne flera gånger om det va något mer jag skulle göra för att det inte skulle bli något strul med csn.. o hon försäkrade mig om att det räckte..  okejj fine sa jag..

Jag missade även 2 prov när jag låg hemma och va sjuk, men ahde kontakt med mina lärare och vi kom överens om att jag skulle göra dom proven den här terminen istället. har gjort det ena ska göra det andra den 28..

Jaa men csn hade aldrig fått in något läkarintyg och iomed att jag missat proven så har jag otillräkligt med betyg och därför drog dom in pengarna... MEN, tydligen OM jag hde anmält att jag va sjuk till försäkringskassan så hade det inte vart några problem.. så ja blev sjukt förbannad och mailade hon på skolan och frågade henne varför hon inte skickat in intyget eller sagt till mig att jag måste kontakta försäkringskassan..

har fortfarande inte fått svar.. men dom på csn sa att jag kunde skicka in läkarintyget, ett personligt brev och intyg på att jag hade svininfluensan så KANSKE jag kunde få pengar, men det skulle dröja minst 3 veckor.. GAH!

Men vi fick i fredags tag på en tjej på csn som va jättetrevlig och som gjorde allt i hennes makt för att ordna upp det här så jag kunde få pengar... Hon jobbade tom på lördagen för att jag skulle få pengar så snart som möjligt..

Och idag ringde dom.. och jag kommer få pengar.. tack såååå mycket.. dom gjorde ett undantag.. och beviljade min ansökan.. så inom några dagar kommer jag att få pengar..

Jaa och till bröllopet... allt är klart nu.. pierres frack e klar, min klänning,skor, håret ska ja fixa på torsdag.. och igår hade vi möten med prästen.. min mormor...gick igenom allt och bestämde att pierres syster Veronica ska sjunga solo på bröllopet.. Hon e sjukt duktig... ska bli mysigt.. sen ska min stora syster och pierres stora syster lära ur bibeln om kärlek och min pappa ska sjunga.. samt Amanda ska sjunga.. åh det kommer bli sååå fint.. är bara 2 veckor kvar... hihi.. mindre än 2 veckor tom.. tolken e också bokad nu..

O spöken.. jaaa som ni flesta vet så tror jag på det överneturliga.. och sen Mark dog så har det hänt sjukt konstiga saker här.. bland annat.. precis efter han dog så bodde ja i det andra sovrumemt.. och jag vaknade av att jag kände mig iaktagen... och när ja öppnade ögonen så såg jag en mörk gestalt som stod o kollade på mig.. jag kände i hela kroppen att det va Mark..

Så.. natten till igår.. vaknade ja av samma känsla.. och öppnade ögonen.. och där stod han.. den svarta gestalten.. jag blev sjukt rädd och vände mig om snabbt o kramade om pierre.. bara skakade..  hade svårt att somna om.. jag kände att han va kvar i rummet... samtidigt kände jag en känsla av trygghet...

när jag sen berättade för min mamma så kollar hon på mig konstigt och säger att hon dagen innan suttit o kollat på tv och sett i ögonvrån att någon gått i köket.. hon trodde det va jag och frågade nåt och när hon inte fick ett svar så såg hon en svart gestalt som försvann snabbt..

Natten till idag så låg jag vaken och kände samma känsla igen och kände mig iaktagen... jag vågadeinte vända mig om den här gången man jag kände att det var Mark.. det jag undrar.. det har inte hänt något på väldigt länge här nu, och så nu.. två veckor innan mitt bröllop och 3 veckor innan min flytt så ser jag honom.. och det börjar hände konstiga saker...  så jag undrar vad han vill.. varför börjar han nu?!

fr väl fråga honom nästa gång... eller nåt.. ja vet inte..
nää nu ska vi kolla på Spårlöst... sen sova.. skola imorrn..

puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö