det gör så ont......

Det är svårt att plocka upp bitarna 
av en krossad dröm
Spilrorna ligger i tusen bitar
och jag vet inte i vilken ände jag ska börja
Sorgen efter dig tar överhand 
och salta tårar rinner över kinden
Känslan av tomhet inom mig växer för var dag
Tar saknaden någonsin slut?

 

Smärtan blir för stor att bära
Saknaden av dig blir allt för tung
Hur mycket jag än vill kan jag inte gå vidare 
Varje sekund tänker jag på den du hade blivit 
Varje gång jag sluter mina ögon ser jag allt blod
Om jag bara hade gjort det annorlunda 
Om jag bara förstod tidigare 
Men hur jag än vill kan jag inte få det ogjort 
Jag kan inte ge dig det liv du borde ha haft 
Jag kan bara ligga stilla där jag är
Och med tårar i ögonen se livet passera

 

Jag saknar dig, varje minut av varje dag
Mitt älskade barn , som aldrig såg dagens ljus
Men hjärtat, jag vet att du finns där uppe nu
Och Mark tar hand om dig
Precis som han alltid gjorde med din mamma
Älskade ängel jag vet att du har det bra tillsammans med Mark
Men jag saknar dig
Du borde ha fått ligga tryggt i min mage och fortsatt växa
Du skulle leva med oss, din mamma och pappa
Men älskade skorpan, mamma glömmer aldrig dig

 

Sakta slår jag upp ögonen.
Funderar
Grubblar
Märker att kinderna är våta 
Våta av tårar
Likaså kudden
Jag har vaknat igen
Det är smärtan
saknaden
och sorgen
som väcker mig
Det gör ont
och jag älskar dig
Torkar bort tårarna
Om det ändå vore lika lätt att torka bort sorgen
Jag funderar
Grubblar
Och gråter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö