you...

Varför kallar jag dej för vän?
Du uppträder inte som en vän, du är inte som en vän.
Jag vill bara att du ska försvinna!
Vi har haft våra dispyter, jag har sagt förlåt och jag har förlåtit dej.
Jag har delat med mig av mina innersta tankar till dej. Hur ska jag veta att dom stannar hos dej?

Efter allt som har hänt kan jag inte kalla dej för vän längre.
Jag har andra vänner som håller mej kär.
Kan du inte bara försvinna?
Hatar är ett stort ord, men jag kan säga med stoltheten kvar att jag hatar det du gör mot mig....
Du är så elak å falsk, varför öppnade jag inte ögonen tidigare?
Du är inte min vän längre, just nu har du visat att du inte är värd att få min vänskap.
Det har alltid funnits en plats i mitt hjärta för dej.
Nu är den platsen inte din längre, det är en annan person som fått lite större plats.
Varför kan du inte bara försvinna?
jag skulle kunna skriva det här då tydligt som helst,
men då skulle det fortfarande inte vara tydligt nog.
oavsett orden jag väljer, kommer du ändå ta åt dig.
men det handlar inte alltid om dig

jag skulle kunna göra orden stora och skrikiga, men
utan nytta.
och vad orden än säger, spelar det heller ingen roll
du har redan bestämt dig innan du läser denna rad.

och ändå så dansar det lyckliga sagor med sorgliga slut i dina tankar
liksom drömmar som aldrig tar slut.
river och sliter i bröstkorgen likt råttor som aldrig tappar aptit
det här handlar inte om dig

det finns så många som skulle kunna ta åt sig, men väljer att avstå
för bittra i eget tänkande om oss.
det som var, det som blev, det som är

jag kan tillåta skratt, att när du nåt hit,
fortfarande tror du att det är dig det handlar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö