Daddy....

Till dig min lilla Daddy jag hoppas du ser...
Daddy R.I.P 9/9 -06

 

Jag tittar på bild efter bild,
Men redan efter den första så föll tår efter tår
Tänker på dom dagarna
När du var så nära att jag kunde ge dej en kram
Till och med en puss på din kind
Shirley Clamps låt ?Jag fick låna en ängel? strömmar i mina öron hela tiden
Den låten är ju DU Daddy
Drömmer om dej om nätterna
Saknar dig så fruktansvärt mycket
och lite till
Varför får man inte skrika KOM TILLBAKA ?
Att det aldrig kommer ske, 
är så otroligt att jag nästan skrattar åt tanken
Men det finns ju inget att skratta åt

Vill skrika, får jag ?
Men de löser väl inget
du kommer inte närmare för det,
och gråten växer igen

Jag saknade dig något så otroligt idag.
Jag såg dig mitt i folkvimmlet,
men jag visste att det inte var du.
Min ögon såg dig över allt
och min näsa kände din doft i varje andetag.
När jag blundade så fanns du på min näthinna,
när jag gick hem idag så fanns du precis bredvid mig. 

Det är så overkligt, så ofattbart. Du är inte borta,
det är vad mitt hjärna säger.
Men mitt hjärta svider i sina egna skärvor,
mitt hjärta vill ignorera sin egen sorg.
Men minnet av dig gör sig påminnd även om jag inte är vaken.

På nätterna är du ständigt i mina drömmar,
och jag analyserar varje ord jag sagt.
Jag känner ångest i mitt hjärta
och min själ finner ingen ro...

 

 

Saknaden vill inte infinna sig, för hur jag än manar att förstå är verkligheten allt för svår.
Jag vet, men väntar ändå.
Att få höra dina ord.
Känna din varma kram.
Eller kanske bara se dig som då...

Du behöver ingenting säga.
Ingenting göra.
Du behöver inte ens viska i mitt öra.
Jag vill bara se och minnas, precis varenda detalj...

Min älskade Daddy, som vi alla fortfarande väntar på dig. 
Som vi alla minns.
Människor tycks tro att bara saknaden finns. 

Men allt det där du lärde ut.
Och alla varma ord.
Alla underbara stunder då det bara var vi två.
Ja älskade Daddy trots att du nu försvunnit så finns allt det du gav.
Ja allt det finns kvar...

 

 

 

Jag står här med skakande ben.
Tårar river mig på kinden.
Blodet pulserar smärtsamt genom mig.

En del av mig vill bara springa ut,
men en del av mig vill aldrig lämna.
En del av mig vill inte stå här,
men en del av mig vill alltid stå här.

Jag kämpar fram små ord till dig,
jag kämpar fram en liten bön...

När jag smeker din hand,
när jag kysser din kind
så finns inget annat än en bottenlös tomhet,
en smärtsam sorg
o ett plågsamt varför...

Varför skulle du lämna oss nu?
Varför har vår sol slocknat?

Jag rör vid dig en sista gång,
jag ser på dig en sista gång...

Det känns som jag vandrar på spik
ut genom rummet..
Det känns som väggarna river mig i sidan,
o taket slår mig i huvudet.

Sorgens svärd vrider om mitt hjärta...
Varför?
Jag älskar dig!

 

 

det har tagit så lång tid för mig att förstå
förstå att det alltid kommer att vara såhär
att det alltid kommer att göra så fruktansvärt
ont att veta att jag aldrig mer kommer
att få se dig i ögonen igen

varför har jag
gått och trott att allt skulle bli bra?
varförhar jag intalat mig själv att mitt liv skulle 
bli som förr 
nej
det här är verkligheten
och i min verklighet så kommer min själ alltid
att vara vriden

det är bara djupt i mina drömmar som allt är bra 
varför kunde jag inte bara säga till mig själv
att det aldrig skulle ordna sig?

varför ljög jag för mig själv?
varför trodde jag att jag skulle komma ur det här? 
men nu
efteråt så har jag förstått

den dagen jag väntat på i en evighet
den kommer aldrig att komma
inte ens att nämnas
jag kommer livet ut att fortsätta att dölja
den fruktansvärda tomheten jag har inom mig

det där stora hålet
jag kommer att få dölja allt
med ett falskt leende
jag kommer att få torka mina egena tårar
jag kommer att få kämpa
kämpa för att i huvudtaget kunna stå på mina egna ben

men den dagen jag inte orkar,
då jag faller
då tänker jag inte
kliva upp igen

 

 

jag har hundratals frågor som jag aldrig får svar på
aldrig
aldrig är ett ordval jag blir tvungen att använda ofta

jag får aldrig träffa dig,
du kommer aldrig tillbaka
jag får aldrig hålla din hand igen

Daddy
det kommer aldrig bli bra igen
vet du vad jag önskar ?
att vi fortfarande var en hel familj
att du satt här bredvid mig
att du varje kväll sa godnatt och gav mig en värmande kram

nu väntar jag bara på att du ska komma in och 
krama mig godnatt
jag har väntat länge nu
utan att du har kommit

och jag behöver inte vänta längre
för du kommer aldrig tillbaka
det har jag förstått nu


jag ler för din skull Mark
men innerst inne så orkar jag inte mer
men jag ska orka
jag ska hålla tårarna inne
jag lovar att jag ska försöka

att stå ut är svårt
men jag gör det för din skull
Mark
jag glömmer aldrig din doft 
& dina värmande godnattkramar

jag hann inte säga det så många gånger när du hörde 
men nu förtiden säger jag det varje kväll
och jag hoppas att du hör ;
jag älskar dig

att just du skulle dö, det fattar jag inte

 

Mark jag saknar dig något så otroligt...
Känns så himla tomt här på jorden
utan dig..

Jag har haft så sjukt svårt 
att låta mig själv få vara ledsen...
Jag vill inte känna inte tänka,
Gör jag det så vet jag att det är på riktigt..

Vill inte att det ska vara på riktigt..
Jag önskar att det här bara var en
dum mardröm...
Jag har drömt sånt här förut 
Så varför kan det inte hända igen...
Varför kan det inte vara en mardröm..

Jag vill att du ska se mig växa upp Mark..
Jag önskar att du kramade om mig & sa
att allt skulle bli bra..

Varför kunde inte jag fått försvinna
istället för dig?

Mark det är inte rättvisst

Mark jag känner mig så liten
& hjälplös..

Mark jag känner mig så ensam

Mark kom & väck mig nu det är inte kul längre..
Mark kom & rädda mig ur mardrömmen snälla..


Jag älskar dig & saknar dig 
Jag ser fram imot den dagen jag får se dig,
Den dagen jag får säga att jag älskar dig igen..


R.I.P


Daddy jag saknar dig så..

Jag hann inte ens säga hej då
Hann inte ens krama om dig & säga att jag
ÄLSKAR DIG
Varför lämmnade du mig..
Jag vet att du inte ville.
Jag vet att jag är självisk men 
Jag saknar dig något så otroligt mycket..
Det har inte ens gått ett år
Men mitt hjärta svider redan &
Mina ögon är uppsvullna.
Dom vill inte sluta gråta..
Hur ska resten av året gå..
Första julen utan dig är över?

Första sommaren utan dig

ÅÅ min lilla Mark saknar dig såå..
ÅÅ min lilla Mark älskar dig såå...
ÅÅ min lilla Mark jag är ju din lilla flicka,
Din lilla prinsessa.

JAG HOPPAS INNERST INNE ATT DU VAKAR ÖVER OSS DÄR UPPE I HIMMLEN ..
JAG HOPPAS INNERS INNE ATT DU VET HUR MYCKE VI ÄLSKAR DIG...
JAG HOPPAS INNERST INNE ATT DU VET ATT VI ALDRIG NÅGONSIN GLÖMMER DIG..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö