rädd...

Jag är så rädd att dom beslut jag tog för 5 år sen, påverkar dom beslut jag tar idag... jag är så rädd att jag gjorde nåt mot min kropp då som har förstört mina chanser nu...
Mår verkligen piss dåligt... vet inte vart jag ska ta vägen... tänk om jag gjorde nåt då som påverkat mig nu...
gah, vet att det var för det bästa. men jag ångrar mig på ett sätt... det hade aldrig funkat då. Det hade det inte gjort, men jag ångrar mig på ett sätt. Iallafall på det sättet att om något gått fel, om något påverkat min kropp så ångrar jag mig.. fan.. tänk om jag sabbat allt... fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan...
lilla oönskade sparv
hör du mina förlåt om nätterna
fem år försent får du dem slungandes mot dig
i skydd av händer förseglade i kramp 

I en dåvärld av tomhet 
blev du till
i en nuvärld av ånger
får du mina böner, min sorg
mitt förlåt

Vem var jag att avgöra
om du skulle leva eller dö
jag lekte allsmäktig för en stund
kastade ut dig ur min livmoder
reste mig
och gick
utan att se mig om
eller orka be dig att förstå

förträngning är mitt bästa vapen
mot mig själv

Lilla oönskade du
egentligen var du nog ändå önskad
fem år försent
Tänker på dagen
Det känns som igår
Då vinden svepte
Genom mitt hår

Jag satt nere vid vattnet
Ville ej gå
Närmare målet
Där jag skulle förstå

Vad var det som hänt?
Vad var det jag gjort?
Ett beslut blev så fel
En ångrad abort

En källa av vatten
Skulle släcka min törst
Men jag ville ej lyssna
På min innersta röst

Nog skulle jag lida
För inget blev rätt
Jag är en ond person
På alla de sätt

Ett enda test…
Ett verkligt svar
Jag valde bort
Någon underbar

Jag ser din kropp
Det är nåt jag gör
Från den dagen
Tills den dag jag dör

Att stanna kvar 
Är ett svårt beslut
För jag vill så väl
Att mitt liv tar slut

Jag tog livet ifrån dig
Du, så värdefull
Jag gjorde det
För min rädslas skull

Det känns som nyss
Du kom och gick
Ett ögonblick
Var allt du fick

Det var jag som sårade
Just denna dag
Den som ska va död
Ja det borde va jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö