Tolkutbildningen..





Jag har visst glömt bort att berätta.. jag har kommit in på min drömutbildning.. jag ska börja utbilda mig till teckenspråkstolk. Börjar den 23 augusti. Ska bli så jävla roligt.. detta har varit min dröm sen jag var 6 år gammal och träffade Fia första gången..
haha kommer aldrig glömma den dagen. Hemma hos Anki (vår dagmamma) jag hade precis flyttat hit från Dalarna och börjat hos Anki, så såg jag en liten söt tjej. Så jag frågade Anki om henne och vem det var.
Hon berättade att hon hette Sofia och att hon var döv, och pratade med händerna.

Så jag frågade anki hur man sa KATT på teckenspråk och hon visade mig. Så sen efter det gick jag till Fia och frågade henne om hon ville följa med och titta på katten. Haha jag sa katt helt fel, eller åt fel håll. men hon fattade och sedan dess har hon och jag vart bästa vänner, nästan som systrar.

Nu 20 år senare är jag gudmor åt hennes son, jag ska utbilda mig till teckenspråkstolk vilket har vart min dröm sedan den dagen jag träffade Fia. Jag vet att hon är stolt och alla andra är också stolta över mig.

Jag längtar till att lära mig teckenspråk så jag kan prata med fia och david utan problem. Jag kan teckenspråk mycket bra, men jag kan på fel sätt.. hela mitt liv har Fia lärt mig teckenspråk, men på fel sätt. Hon har anpassat sitt språk efter mig när det skulle vart tvärtom.

Men  nu äntligen ska ja lära mig och jag har aldrig längtat så mycket någonsin till att börja skolan..haha..

här får ni lära er alfabetet på teckenspråk om ni vill..hihi..


puss på er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö