DAG 5: vad är kärlek

sorry, nu hamnade jag efter en dag. Men får skriva två inlägg idag så kommer jag ikapp.

DAG 5: vad är kärlek. Det är en sån sådan svår fråga. Kärlek kan vara mycket och kärlek betyder olika från person till person. Men vad betyder det för mig? Jag har svårt att förklara vad kärlek är för mig. Jag känner kärlek för min man. Jag känner kärlek för min mamma. Jag känner kärlek för mina syskon. Jag känner kärlek för mina vänner, för min hund osv.

Kärlek för mig är när man visar någon omtänksamhet, tillit. Man känner sig trygg med den personen. Man kan vara sig själv med den personen. Man klarar sig inte utan kärlek. Det finns barn runt om i världen som inte får någon kärlek alls. Jag skulle inte klara mig utan kärleken som jag får av min man, min familj, mina vänner, min hund.

Men kärlek kan också vara när man får mat från någon man älskar. Inte för att min man lagar mat åt mig, men han gör så mycket annat som visar att han älskar mig. Jag lagar alltid mat till honom och det är ett av mina sätt att visa honom att jag älskar honom.

Mren kärlek kan även vara till annat än människor/djur. Jag kan säga att jag känner kärlek till musik. Till film. Sådant klarar jag mig inte utan.

Ja mer än så här orkar jag inte skriva. Skulle kunna skriva länge, men just nu orkar jag inte.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö