Känner ett sådant hat...

Kan verkligen inte hjälpa det. Jag vet inte vad jag ska göra. Vissa dagar går det jättebra och jag tänker inte alls på missfallet. Sen kommer det en dag då jag vaknar upp och känner en saknad och en sådan tomhet. Jag känner också ett hat mot vissa. Ni ville inte ha barn... vi hade försökt i två år.. Ni hade vart tillsammans i ett halvår, vi i nästan tre år. Du var inte psykiskt stabil, jag hade tagit mig långt.. Du är omogen.. jag påstår inte att jag är jättemogen, men jag sticker inte in en 7mm tjock nål genom knävecket för att jag har tråkigt..
Vi var väldigt bra vänner. Det är vi inte idag. Du skyller på mig. Men man är två i ett förhållande, man stöttar varandra och man ställer upp när någon har det svårt. Man accepterar och framför allt, man RESPEKTERAR varandra. Men respekt är nog ett ord som du inte har i ditt ordföråd. Även om du har det så vet du inte vad det betyder. Du har aldrig upplevt ett missfall. Du kan OMÖJLIGT veta hur jag kände mig den dagen. Hur jag känner idag, efter tre månader
Du kan inte läsa det här.. Jag skriver inte det här för att få uppmärksamhet, eller folks åsikter. Jag skriver för att jag måste få ur mig det. Annars bryter jag ihop totalt istället och det vill jag inte. Jag går vidare med mitt liv nu efter missfallet, men det betyder inte att jag glömt vad som hänt eller att jkag inte gråter. För det gör jag. Vissa dagar mår jag dåligt så fort jag ser ett barn, så fort jag tänker på det barn jag förlorade.
Den senaste tiden har jag drömt mycket mardrömmar som haft med missfallet att göra. Jag har drömt att jag är gravid, och sen när dagen för födseln kommer så visar det sig att jag inte alls vart gravid utan det bara va psykiskt allting. Jag brukar vakna upp gråtandes och alldeles skakis. Dom dagarna jag drömt den här drömmen mår jag riktigt dålogt, men jag visar det inte för någon. Inte ens för pierre, fast det är inte så svårt att dölja det för honom eftersom han ändå jobbar till 00.00.  I skolan sätter jag upp en fasad och koncentrerar mig på skolan istället. Det är när jag kommer hem som jag visar det. För mig själv. Jag gråter, jag skriker, jag skriver av mig.
Och helt ärligt,  vi har inte tid att försöka bli gravida på nytt.. Det är inget skämt, vi ses aldrig. Visst nu har vi precis haft semester i en vecka. Men bortsätt från det så ses vi knappt under veckorna. Menmen. Orkar inte skriva mer nu.. Ska skriva ett inlägg sen om Turkiet resan, men orkar inte just nu. TÄnker för mycket.

du lilla
som jag aldrig fick chansen
att skåda
du lilla
vackra, mjuka
underbara
lilla barnaskara
några veckor
tog du över mitt hjärta

jag älskar dig

du lämnade mig, efter dig lämnade du ett stort svart hål.
Inom mig gråter jag, min utsida skrattar.
Jag saknar dig så mycket att det gör ont.
Allt blev så tyst och stilla inom mig, när du lämnade mig.
Jag hoppas att du har det bra där du är nu.
Var du än är så hoppas jag du vet att din Mamma älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö