trött på skitsnack

Jo, visst
du har precis lika mycket äganderätt till dina åsikter som jag har till mina
och nej, det är inte min uppgift att sortera dina ståndpunkter,
kedja fast dig i en annan synvinkel,
plocka bort, lägga till
moralisera, kategoriplacera
så länge du inte använder hörnfolket,
människorna med världens rakaste ryggar
eller dom andra där mittemellan
som inte har gjort ett enda dugg för att få skällsord kastade i sina ryggar,
inte använder dom till att torka av smutsen på 

och jag har aldrig sagt att min mening
väger tyngre än alla dina värderingar tillsammans, har aldrig sagt
att dina inte skulle vara tillräckliga nog.

Men det är när du spyr upp ord efter ord
utan någon som helst grund, orsak eller minsta anledning
som det inte kan kallas åsikter
utan rent jävla skitsnack

och jag vill så gärna ta ett hårt grepp om dina överarmar,
lyfta upp dig i luften, ställa dig kloss intill ett av dina offer
och låta dig slås av likheten, KNOCKOUT!

Jag vill se dig vakna upp och upptäcka
att alla dom där som tror att dom är något faktiskt är något,
dom är
exakt det du vill vara
och att resten som irrar runt som vilsenheter i korridorerna,
som aldrig hittar rätt, som är så fucking jäääävla misslyckade
i själva verket är
precis som du



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö