Veckan som gått...

Tjohoo...

Hoppas allt är bra med alla. Med mig är det faktiskt ganska bra. Lite trött och sliten, men det går att leva med. Anledningen till att jag inte skrivit på några dagar är att jag haft sjukt mycket att göra i skolan. Men vi har haft riktigt kul. Det är det som är bäst med den här skolan, lärarna gör lektionerna på ett sådant sett att det inte känns som lektioner. Till exempel, när vi har kommunication, då sitter vi i smågrupper och pratar, i onsdags när vi hade det så fick vi kort med olika påståenden på som vi skulle diskutera om vi höll med om eller inte. Det var riktigt roligt. Sen på dövrealia får vi leka lekar. Iallafall i fredags, då fick vi massa lekar, eller övningar för att träna på att bokstavera. Jag är ju relativt van att bokstavera, eftersom jag gjort det hela mitt liv, så för mig var det inga problem alls. Det som är svårt är att inte prata/viska samtidigt, för det gör man automatiskt. När man avläser någon som bokstaverar så ska man inte titta på händerna utan på munnen. Det var ganska psykiskt utmattande efter ett tag, men det var riktigt roligt.

Vad får vi göra mer. Vi får läsa sagor som vi sen ska spela in på teckenspråk. Det är också ganska roligt. Jag har oftast med mig datorn och min jätte braiga cam så jag spelar in på den. Det är skönt. Jag ska lägga upp filmen/sagan jag spelade in. Jag spelade in den från början med Angelica i min klass, men eftersom hon kanske inte vill vara med här i bloggen på det sättet så spelade jag in den igen sen när jag kom hem. Jag är sjukt trött på filmen, så ha överseende med det.

Igår var jag på bio med Tony, vi såg nya Harry Potter filmen. Sjukt bra film. Nu kanske ni undrar varför jag inte gick på bio med pierre, jo Pierre är inte så jätte inne på Harry Potter, men han skulle ha följt med ändå för att vara snäll mot lilla mig. Så pratade jag med Tony i telefon och så sa han att han ville se den och då tänkte jag att jag går ju hellre med honom som faktiskt vill se den. Då bestämde vi att han och jag skulle gå och se Harry Potter. Så jävla bra den va. Längtar tills sommarn då sista filmen kommer ut. Kommer bli riktigt spännande tro jag.

Vad hände idag, Lördag då. Jo först sov vi till halv 12. Det var riktigt skönt. Sen åkte vi till ica maxi och handlade massa. Handlade för närmaste veckorna samt  inför imorgon. Vad händer imorgon då? Jo pierre fyller år. Han blir hela 24 år gammal, min lilla plutt. Så det kommer över massa på lunch och fika. Vi håller just nu på att försöka göra smörgåstårta, vilket inte går så bra just nu för pierre märkte nu att han köpt för lite bröd. Duktig pojke. Så vi ska bjuda på smörgårstårta (om det bli någon) och sen har pierre vart duktig och bakat bullar, sen har vi också kakor. Ska bli massa mys. Pierres mamma och hennes kille kommer, hans syster med ungar, min mormor och morfar och sen några vänner. Det ska bli mysigt. Nu är jag sjukt trött och nu ska vi fortsätta med maten. Håller på att göra middag samtidigt. Det blir flskfile i currysås och ris. MUMS! Sen ska vi städa lite mer, dammsuga och skura. Sen om vi orkar blir det film och mys. Sen imorgon bitti ska jag försöka mig på att göra en tårta till älsklingen. Haha lär ju gå lagom bra..:P jaja. Här under kommer filmen jag lovade. ENYOJ

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö