Videoblogg... på teckenspråk..

Japp. Igår lovade jag Sofia att jag varje dag, eller iallafall nästan varje dag ska spela in en film på teckenspråk och berätta för henne hur min dag har varit... Så då kom jag på att efterosm jag snart kommer få en ny design på bloggen så kan jag börja med en ny grej också. Att videoblogga på teckenspråk. Det är riktigt bra träning för mig också, för Sofia rättar mig om jag säger fel tecken samt att hon berättar tecken jag bostaverar..
Det är roligt..=) så här kommer filmen från igår och filmen från idag..
Jag var sjukt trött och jag tappade tecken hela tiden haha.. glömde tom bort Davves persontecken..hihi.
Sofia tycker det är så gulligt när jag använder "döv" ord om man säger så. Tex när jag säger "PI" eller något. För er som inte kan teckenspråk så betyder "PI" typ Verkligen. Man kan tex säga "Jag är PI trött" "jag har PI ont" och så vidare. =) det är sjukt kul...
Sen ( inte idag) kommer jag också att skriva på ett ungefär vad jag säger, men det orkar jag inte nu... Nu får chansa..eller kommentera så kan jag förklara..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö