Okejj...

Hej! nu har jag inte skrivit på två veckor.. har haft så sjukt mycket att göra i skolan.. jag älskar verkligen skolan. Vi har så sjukt roligt på lektionerna och min grupp är helt jävla underbar. Jag har några som jag verkligen klickat med.. K, J, A, M osv... M går i min grupp... Dom andra går i B gruppen men vi umgås iallafall..
Jag känner verkligen hur mitt teckenspråk utvecklas och det känns riktigt bra.
Men, till anledningen att jag bytt lösenord. Det finns en person i min klass.. C.. en kille..
I början verkade han helt okej, en reko kille. MEN skenet kan bedra.
Det började en dag med att jag och pierre va inne i stan och mötte upp C och gick o käkade och sen åkte vi till rådmansgatan där vi kollade filmer.
C bor 5 minuter från den affären.
När vi skulle gå ner till tunnelbanan följde C med. Fine tänkte jag och tänkte inte mer på det. Sen hoppade han på tunnelbanan med oss. Lite konstigt tänkte jag, men tänkte att han kanske skulle till Centralen. När vi kommer till Gamla stan frågar jag honom om vart han ska. då säger han nää men jag har inget bättre för mig.. hmm tänkte jag o fråga, jaha så du har bjudit in dig själv till oss?  Jaaa svarade han.. aja ett tag kan han väl följa med. Han stannade till 22.30.. aja... tänkte inte mer på det.
Sen fick jag veta av K och J att han hade följt efter J när hon skulle gå o handla. Hon hade sagt till C att han inte behövde följa med, men han följde efter. Hon gick in i affärer för att bli av med honom men han följde snällt efter. När dom kom till en gata så säger han "här ska du in, här bor du"... J frågade hur fan han visste det, eftersom hon inte bor där utan det va en lägenhet hon hyr ut i andra hand, men den står på henne. C svarade, " jag kollade upp dig" J tyckte det va obehagligt att han följde efter henne och att han hade kollat upp henne. Hon har haft en konstig känsla ang C sen första dagen , men jag och K har inte lyssnat.
Sen hade han även sagt och NEJ det va inte på skämt till J.. "jag känner Helena jättebra nu, eftersom jag läst HELA hennes blogg... det enda vi inte gjort är att ha haft sex" J o K fick mer creepy känslor från honom och berättade det för mig. Då berättade jag för dom att jag haft den senaste veckan lite små konstiga känslor från C. Jag kan inte förklara känslorna, men det är typ som att han kollat konstigt på mig o sånt. Bara obehagliga känslor.
Sen berättade K att för ett par dagar sen så hade C sagt till henne efter att dom lämnat mig vid tunnelbanan att han skulle till fridhemsplan... okejj tänkte K och hoppade på tunnelbanan, hon skulle hem till R... Helt plötsligt åker C med hela vägen o K frågar "vart ska du??" han svarar återigen "nej men jag har inget bättre för mig" hon säger "jaha så du har bjudit in dig själv igen" han säger "vaddå?" hon "jaa så som du gjorde till helena och pierre" "nej säger han" Hon säger till att han inte får följa med hem till henne o han åker. Bara det är creepy.. Vem följer efter folk på det sättet.
Jag har typ undvikit honom i skolan den här veckan och idag kom han fram till mig och frågade om jag va arg på honom jag säger nej, han bara : aaa men känns som om du undvikit mig och dissar mig. jag säger vaddå.. han: joo men jag hälsade på dig imorse och du sa inte hej tillbaka jag förklarar för honom att jag kom försent till skolan pga strul med tunnelbanan och att jag och K fick typ springa upp till skolan för att hinna.. så jag tänkte inte på att hälsa på alla jag såg.
NU till det värsta..
Jag skrev ut på facebook för några timmar sen där jag frågade om filmtips för ikväll, helst skräck... och sen skrev jag att jag skulle vara ensam till 00.00 ikväll...
En timme senare knackar det på dörren, normalt sätt hade jga inte öppnat, men jag trodde det var min hyresvärd eftersom hon ringt förut. O poof... så stod C där... jag frågade vad han gör här och han säger:
"nej jag var i området... ville bara av ren artighet komma och säga hej"
Jag:"Jaha, men du kan inte komma in, för jag har en kompis som är påväg hit"
C:"Jaja, men det är lugnt.. jag hade bara vägarna förbi"
Jag:"men vad har du gjort här"
C:öööhhööhhhööhhh... aa.. jjjaaaaaaaagggg... ööhhh... har hälsat på en bajenpolare
Jag:okej... aa men vi ses väl imorgon i skolan.. eller nåt
C: aaa jag ville bara av ren artighet komma o säga hej eftersom jag var i området.
jag: jaaa, men du kan inte komma in
C: nej men det är lugnt, jag måste ändå hem ( med nedstämd röst)
Jag: aa men som sagt, vi ses väl i skolan imorgon
C: jaaa eller man vet ju aldrig..
Jag: vaddå.. jag ska dit iallafall
C: jaaa men man kan ju bli sjuk....
jag: aa men ses imorrn. hej då
o så stängde jag dörren..........................
Hela grejen med detta är att C berättade för mig och pierre när han var här, att han ALDRIG vart i vendelsö och bara vart i Haninge EN gång förut... att han inte har några kompisar här... det har han sagt sjukt många gånger.
Jag tycker det här är otroligt obehagligt, jag fick känslan av att han ville komma in eftersom han visste att jag var själv. Jag blev faktiskt rädd. Och med tanke på allt skit jag gått igenom så har jag all rätt att vara rädd.. jag ringde till K och berättade allt och hon blev helt chockad och sa till mig att låsa dörrarna och så vidare. Jag fick känslan av att han stod utanför i skogen mitt emot här.. jag vågar inte kolla ut, vågar inte lägga mig fören pierre kommer hem. Jag vet inte vad man ska göra. Än så länge e d ju inte olagligt, men vem vet... han är mytoman och manipulerar folk..  o det är INTE normalt att hålla på så här.
Så jag ska maila min handledare i skolan o berätta detta för henne och hur jag känner. Och att jag inte är den enda som känner så här....
Men det är läskigt... väldigt läskigt... vi ska försöka att undvika honom imorgon och om han frågar så kommer jag säga att jag tycker han är obehaglig och att jag inte vill ha honom i min närhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö