Min bror...

Det här inlägget är tillängnat min bror Daniel... När jag skrev brevet och skickade det tänkte jag inte så mycket på hur det här kommer påverka mina syskon. Min syster hon vägrar ens prata med mig om det här. När jag satt hemma och grät och ringde till mormor och ville prata med Sara så vägrade hon att ringa upp mig.

Jag har inte skrivit ut på facebook eller något om VEM brevet är till och det är för att skydda mina syskon. Min lillebror tar allt som har med Lennart väldigt hårt.

Hur Daniel skulle ta det tänkte jag inte så mycket på i början. Jag tänkte inte på att mina syskon skulle hamna ikläm.

Igår när jag ringde Sara för att önska ett gott nytt år sa hon att hon tyckte  det var otroligt dumt av mig att ens skicka brevet.

Det fick mig efter några glas vin att tänka att hon kanske hade rätt. Att jag faktiskt begått ett misstag. Hon undrade vad jag fick ut av det hela. Det började jag också fundera på.

Jag skrev det på facebook och fick en hel del respons. Bland annat från min svägerska och min bror. Jag trodde inte ens att Daniel visste om att jag hade skickat ett brev till Lennart. Jag skrev inte ut det för att skydda dom. Jag trodde att han precis som min syster skulle vända ryggen mot mig.

Men så fel jag hade. Här nedan kommer kommentarerna under min status.

·          Hellre ångra det man gjort, än det man aldrig gjorde!

för 20 timmar sedan · Gilla ·  1 person

·        

Richard Johansson du gjorde rätt.. skit i vad andra tycker.. du gör det som känns rätt för dig! =)

för 20 timmar sedan · Gilla

·        

Daniel Eld du gör vad som är rätt för dig

för 20 timmar sedan · Gilla

·        

Maria Sjöberg Håller med rille pille!!! Å du sov gott :D vi kollat på jurassic park: the lost world

för 20 timmar sedan · Gilla

·        

Veronica Bäckvall Man gör det som känns rätt för än ♥ Du gjorde helt rätt!!! Folk som säger att du gjorde fel, verkar inte veta vad du gått igenom med den personen som får ditt brev!! Puss och kram Hoppas du och lillebror får ett jätte fint 2011!!! Puss igen ♥

för 19 timmar sedan · Gilla

·        

Daniel Eld veronica, jag vet, men jag är kluven
jag älskar båda och det vet du syster

för 19 timmar sedan · Gilla

·        

Veronica Bäckvall Jag förstår att du är kluven Daniel, men som pappa så får man inte behandla sina barn på det här sättet..Hade du varit med om samma hade det inte varit lika tufft som nu. Hoppas 2011 blir bra för dig oxå Daniel. Man behöver inte välja sida! Bara så att du vet =)

för 19 timmar sedan · Gilla

·        

Daniel Eld ¨nej man måste inte välja sida
vilket gör det tungt, jag älskar och förstår helena
och jag älskar han

för 19 timmar sedan · Gilla

·        

Veronica Bäckvall Att inte välja sida bör göra det lite lättare för dig..jag hade förstått om den ena stod dig närmre den andra att det hade varit lätt att välja.. Men det du får gör är att H kanske vill prata om P och tvärtom, då får du säga ifrån om du inte orkar höra, du ska absolut inte behöva stå emellan.

för 19 timmar sedan · Gilla

·        

Helena Eld-Bäckvall

jag förstår dig daniel.. jag kommer inte att begära att du väljer sida. Det skulle jag aldrig göra. Nu är det gjort och vi får se vilka reaktionerna blir. Jag kommer försöka undvika att "blanda" in er syskon.. hoppas han gör samma sak. 
Men ...Visa mer

för 12 timmar sedan · Gilla ·  1 person

·        

Veronica Bäckvall Du är en bra och förstående syster du Helena ♥ Saknar dig och Pierre! kramar och pussar

för 8 timmar sedan · Gilla

Detta är en av dom första gångerna jag ser att min storebror skriver Jag älskar dig till mig. Jag blev väldigt rörd att det stöd jag fick från honom. jag skulle aldrig någonsin begära att han valde sida. Om han har en bra relation med Lennart så är det ju jättebra. Jag är glad att han inte har samma problem som jag har med honom. visst dom har nog inte den bästa relationen heller, men det spelar ingen roll.

Han får umgås med Lennart om han vill. Jag förstår hur kluven han är. Eftersom han vet hur L har behandlat hans lillasyster. Men samtidigt är L hans far. Det är inte lätt.

Det är verkligen inte lätt för mig heller. Jag hatar att ha sådanna här känslor för min far. Jag hatar att det finns en risk att mina syskon kommer bli indragna i något som jag valt att göra. Det var jag som valde att sätta ner foten nu, inte någon annan. Men förhoppningsvis har L tillräckligt bakom pannbenet så han fattar att han inte kan dra in mina syskon i det här. Det skrev jag i brevet också.

Sen. Jag har då gift in min i en sådan underbar familj. Tack Veronica för allt stöd. Tror att min bror uppskattar det också. Jag vet att jag gör det iallafall.

Jag fick även frågan om hur det känns nu, när det gått några dagar sen jag skickade brevet. jag har inte känt efter om jag ska vara ärlig. Jag vågar inte. Men jag kan säga att jag känner hur ångesten kommer smygande. När jag ser på tv och det är något som har med pappor att göra så gråter jag. I förrgår gick filmen allt en tjej vill ha. Den filmen tycker jag är väldigt bra, men nu mådde jag riktigt dåligt av den. När en av dom sista scenerna kom så brast det för mig. När pappan i filmen dök upp och sa att han ville vara en pappa för henne, då brast allt för mig.

Hela den här situationen är så fruktansvärt jobbig. Jag förstår fortfarande inte att jag har skickat ett brev där jag bryter med min far. Det går inte in i mitt huvud. Jag har ingen riktig pappa. Jag hade en. Men han finns inte längre i livet. Min Daddy. Med honom här hade allt varit mycket lättare.

Men jag är så glad åt allt stöd jag får. Det behövs. Så tack alla. Även om jag kanske inte visar det just nu så är jag så otroligt tacksam över allt stöd jag har fått och fortfarande får.

Jag sover inte heller. Ska ringa läkaren nästa vecka och hoppas jag får något jag kan sova på. För kroppen säger ifrån.

Nu ska jag krypa ner brevid min älskling. Försöka tänka på annat. Men iallafall Daniel, jag älskar dig. Du är den bästa storebror en tjej kan få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö