Årsdag..

Eller ska man säga årsdagar.. för det är precis vad det är idag... Årsdagen av farfars död och årsdagen av Andreas död..
HAr försökt att inte tänka på det. Tänkte på det första gången inatt. Kom på vid 23 vilken dag det skulle var anär jag vaknade. Hade sjukt svårt att sova och drömde om både farfar och andreas.
Drömde samma dröm som jag drömde ofta när farfar precis dött..  Jag drömmer om den dagen då jag åkte upp till falun för att se honom. För att ta farväl av min farfar.
När jag kommer in i rummet. Först så vill jag inte gå in, men sen så lyckas lennart övertala mig att göra det. När jag kommer fram så tar jag tag i farfars hand. Jag ser att det är han som ligger där, men samtidigt inte. Han är liksom inte där. Det är bara ett skal. Men nä jag sen ska gå därifrån så vänder jag mig om en sista gång och då ligger han inte på bordet längre. Jag vänder mig om igen och där står han. Min lilla farfar. Han står där och ser så lycklig ut. Han sträcker ut armarna och jag springer in i hans famn.
Han ger mig en jättestor kram och en hundsnus.. (om ni vill veta vad det är så fråga).
I drömmen fick jag tillbaka min farfar. Om så bara för en stund.
Men när jag vaknar igen så kommer jag på mig själv att hoppas och tänka. Tänka att drömmen var sann. Men den är inte sann. Min farfar har varit död i många år nu. Men jag kommer aldirg glömma honom och alla fina stunder vi hade tillsammans. Min farfar var som en pappa för mig.
Jag vet att han aldrig hade accepterat hur hans son beter sig mot mig. Jag saknar honom så otroligt mycket.
Andreas då. Honom saknar jag också.. jag har en film här hemma, en film som påminner mig så otroligt mycket om Andreas. Dock kan jag inte se den. Jag vet inte varför, men har jag sett den så drömmer jag mardrömmar efteråt.
The Crow..
Det var den första filmen han och jag såg tillsammans och dessutom så va Andreas målad precis som Brandon när han uppträdde... ( han va hårdrockare)..
Andreas var min styvbror igentligen, men jag anser att det inte spelar någon roll om han var min "riktiga" bror eller inte.. för mej var han den bästa bror en tjej kan ha och jag älskade/älskar honom precis lika mycket som jag älskar mina andra bröder..
Alla har hanterat sin sorg på sitt sätt,alla gråter i sin ensamhet & saknad.Min sorg har krossat min själ, att livet går vidare är en ironi kastad i mitt ansikte,för jag dog för länge sen.
Min älskade bror
Mina tårar har bildat ett hav som dränker mej i sorgen efter honom, jag saknar hans röst,hans berättelser om sitt jobb,hans ögon som strålade & värmde mitt hjärta,han fattas mej så in i helvette mycket!!!
Jag kämpar varje dag för din skull,mycket har hänt,bråk inom familjen har gjort mitt liv till skärvor,,jag klarar mej på små bitar som fortfarande andas han.
Jag älskar dig älskade storebror
Din lilla syster
The Crow..
Det var den första filmen han och jag såg tillsammans och dessutom så va Andreas målad precis som Brandon när han uppträdde... ( han va hårdrockare)..
Andreas var min styvbror igentligen, men jag anser att det inte spelar någon roll om han var min "riktiga" bror eller inte.. för mej var han den bästa bror en tjej kan ha och jag älskade/älskar honom precis lika mycket som jag älskar mina andra bröder..
Alla har hanterat sin sorg på sitt sätt,alla gråter i sin ensamhet & saknad.Min sorg har krossat min själ, att livet går vidare är en ironi kastad i mitt ansikte,för jag dog för länge sen.
Min älskade bror
Mina tårar har bildat ett hav som dränker mej i sorgen efter honom, jag saknar hans röst,hans berättelser om sitt jobb,hans ögon som strålade & värmde mitt hjärta,han fattas mej så in i helvette mycket!!!
Jag kämpar varje dag för din skull,mycket har hänt,bråk inom familjen har gjort mitt liv till skärvor,,jag klarar mej på små bitar som fortfarande andas han.
Jag älskar dig älskade storebror
Din lilla syster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: Angiie Dahlö